خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود تشریح کرد:

سیب و زالزالک، محصول معروف روستای جبیند با قابلیت درآمد زایی بالا

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۹۱

شغل اصلی اهالی این روستا کشاورزی است که اکثر مایحتاج زندگی را خود تهیه کرده، محصول مازاد را به فروش رسانده و از مهم‌ترین وسودآور‌ترین محصولات روستای جبیند سیب است که در۲ نوع زرد و قرمز کشت، ولی سیب قرمزآن به دلیل ماندگاری طولانی و عطر خاص، مرغوبیت بالایی داشته و به همین دلیل دراکثر باغات روستا، سیب قرمزکشت شده است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: روستای جبیند از نظر پوشش گیاهی بسیار متنوع بوده و از جمله محصولات اختصاصی آن سیب و زالزالک است که از مرغوبیت بالایی برخوردار است.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مدیریت تلاش می‌کند با توجه به استعدادهای بالقوه مناطق مختلف شهرستان هشترود در تولید محصولات کشاورزی، راه را برای ایجاد بستری مناسب درحمایت از تولیدکنندگان درکسب درآمد مکفی و افزایش توان اقتصادی آنان فراهم آورد.
وی ادامه داد: شغل اصلی اهالی این روستا کشاورزی است که اکثر مایحتاج زندگی را خود تهیه کرده، محصول مازاد را به فروش رسانده و از مهم‌ترین وسودآور‌ترین محصولات روستای جبیند سیب است که در۲ نوع زرد و قرمز کشت، ولی سیب قرمزآن به دلیل ماندگاری طولانی و عطر خاص، مرغوبیت بالایی داشته و به همین دلیل دراکثر باغات روستا، سیب قرمزکشت شده است.
کریمی اصل خاطرنشان کرد: ایجاد سردخانه محصولات کشاورزی درسطح منطقه، خواهد توانست علاوه بر ایجاد فضای لازم برای افزایش سطوح باغی، درآمد بهره برداران از تولیدات باغی را به نحو شایسته‌ای افزایش بخشد.
جبیند یکی از روستاهای هشترود بوده که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌ است.
آب و هوای روستا، کوهستانی و به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کوههای سرسبز سهند و مهره دار حتی در گرم‌ترین ماه‌های سال نیز مطبوع است. تولید سیب، گردو، آلو، زرد آلو، آلبالو، گیلاس، گلابی، شلیل، بادام، گوجه سبز، هلو و همچنین محصولات جالیزی هندوانه، خربزه، کومبزه، خیار، گوجه، هویج، شلغم، چغندرقند، کاهو، سیب زمینی، پیاز، لوبیا، فلفل، بادمجان، کدو و کدو تنبل نشان از استعداد بالای این روستا در بخش کشاورزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز