خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

راه‌اندازی بورس کالای استانی آذربایجان شرقی پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۸۸

درحال حاضر در بسیاری از محصولات تولیدی بخش کشاورزی خودکفا بوده و در تولید نیز مشکلی نداریم. / واسطه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل گرانی محصولات کشاورزی هستند که با ایجاد اخلال در روند توزیع، موجبات افزایش قیمت‌ها را فراهم و این سازمان تلاش دارد با افزایش سطح تعاملات خود با تشکل‌های صنفی و افزایش حوزه عمل آن‌ها، در میان مدت بتواند واسطه‌های غیر ضرور در چرخه تولید– توزیع را حذف و تولیدکنندگان بتوانند بدون واسطه تولیدات خود را به دست مصرف کنندگان برسانند.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: راه‌اندازی بورس کالا دراستان می‌تواند مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را در بخش کشاورزی رفع و بورس کالاهای کشاورزی نیز خواهد توانست به شفاف ‌سازی‌ قیمت‌ محصولات کشاورزی کمک و آن را در سراسر استان یکدست و مدیریت بازار مصرف را از قابلیت بالایی برخوردار نماید.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان درگفتگو باخبرنگاران بابیان اینکه درحال حاضر در بسیاری از محصولات تولیدی بخش کشاورزی خودکفا بوده و در تولید نیز مشکلی نداریم گفت: ولی واسطه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل گرانی محصولات کشاورزی هستند که با ایجاد اخلال در روند توزیع، موجبات افزایش قیمت‌ها را فراهم و این سازمان تلاش دارد با افزایش سطح تعاملات خود با تشکل‌های صنفی و افزایش حوزه عمل آن‌ها، در میان مدت بتواند واسطه‌های غیر ضرور در چرخه تولید– توزیع را حذف و تولیدکنندگان بتوانند بدون واسطه تولیدات خود را به دست مصرف کنندگان برسانند.
وی با تاکید به اینکه بازاریابی منطقی محصولات کشاورزی، مزایای بالایی برای تولید محصولات و بهره برداران بخش‌های مختلف کشاورزی به ارمغان خواهد آورد افزود: روند توسعه این بخش، با کاهش سطح مشکلات از سرعت مطلوبی برخوردارشده و افزایش وکاهش غیرمعمول قیمت محصولات، بازار را دچار نوسان ناخواسته نخواهد ساخت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه کمبودمنابع آب موجود در سطح برخی از شهرستان‌ها، توسعه بخش کشاورزی درحوزه‌های مختلف را عملا با محدودیت مواجه می‌سازد، ادامه داد: جهادکشاورزی در راستای حمایت مستقیم از تولیدکنندگان از راه‌اندازی و ایجاد دامداریهای کوچک با هدف افزایش تولید محصولات دامی حمایت و تلاش دارد با افزایش سطح تعامل با نهادهای اجتماعی بخصوص بنگاه‌های اعتباری، در پیشبرد وتحقق این امر اقدامات لازم را به عمل آورده تا بتواند تحقق توسعه پایدار بخش کشاورزی در مناطق مختلف استان با توجه به پتانسل‌های موجود را محقق نماید.
محمدیان افزود: با توجه به گستردگی بخش کشاورزی، نیاز این بخش به تامین منابع مالی ضرورت دارد که با سرمایه گذاری مناسب در بخش ضمن تامین زیرساخت‌های لازم، بتوان تولید را از نظر کیفی و کمی ارتقاء داد و اقدامات لازم در راستای تامین اعتبارات مناسب جهت تحقق اهداف توسعه بخش کشاورزی را دنبال نموده تا خدمتگزاران جامعه بزرگ تولیدکنندگان بخش کشاورزی در استان بتوانند درمدیریت این بخش بزرگ اقتصادی موفق عمل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز