خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز در دیدار با خلیفه کل ارامنه آذربایجان:

جامعه ارامنه در آبادانی و توسعه شهر خودشان «تبریز» مشارکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۸۳

محلات ارامنه نشین تبریز از قدمت زیادی برخورداراند و در این راستا شهرداری تبریز به بازسازی و احیای بافت فرسوده در این مناطق توجه ویژه‌ای داشته است.

ایلنا: شهردار تبریز خواهان مشارکت جامعه ارامنه در آبادانی و توسعه شهر خودشان تبریز شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی در دیدار با جمعی از اعضای شورای خلیفه‌گری و خلیفه کل ارامنه آذربایجان، با اشاره به تعامل گسترده شهروندان ارامنه در کنار همشهریان مسلمان خود اظهار داشت: امیدوارم همواره با استعانت از رهنمودهای تمامی پیامبران بزرگ الهی زندگی سعادتمندانه‌ای را با صلح و آرامش در کنار هم دیگر رقم بزنیم.
شهردار تبریز همچنین ضمن تبریک سال نو میلادی به همشهریان ارامنه، افزود: همدلی و تعامل بسیار خوبی بین دوستان ارامنه و مسلمانان از دیر باز برقرار بوده است و قطعا این ارتباط و تعامل خوب در سایه اعضای شورای خلیفه‌گری و خلیفه کل ارامنه آذربایجان بهتر از گذشته نیز خواهد شد.
نجفی با اشاره به تصمیم خلیفه‌گری برای برگزاری جشن ارامنه بعد از ایام سوگواری پیامبر عظیم الشان اسلام، گفت: این هوشیاری، درایت و درک صحیح از مسائل جامعه که از ارامنه آذربایجان شاهدیم جای سپاس و قدردانی را دارد.
وی ارامنه آذربایجان را انسانهایی خوش فکر و فهیم خواند و افزود: شهروندان ارامنه در حوزه‌های مختلف چه در صنعت و چه در خدمات در بین مردم دارای جایگاه و اعتماد ویژه‌ای بین مردم هستند و امید آن می‌رود تا با ارتباطات بیشتر فرهنگی و اقتصادی در توسعه و رشد شهر خودشان تبریز از پیشگامان باشند.
شهردار تبریز به طرح‌های اجرا شده در محله‌ها و مناطق ارامنه نشین نیز اشاره کرد و افزود: محلات ارامنه نشین تبریز از قدمت زیادی برخورداراند و در این راستا شهرداری تبریز به بازسازی و احیای بافت فرسوده در این مناطق توجه ویژه‌ای داشته است.

در این دیدار خلیفه کل ارامنه آذربایجان نیز طی سخنانی ضمن تبریک انتخاب نجفی بعنوان شهردار جدید تبریز، گفت: حضور ادیان مختلف و زندگی آن‌ها در کنار هم زیبایی‌ها خاص خود را دارد و برادران مسلمان و مسیحی در کنار هم باعثتعاملات و هم افزایی‌های فراوانی شده‌اند.
گریگورچیفتجیان افزود: اسم تبریز در تاریخ بایستی با حروف طلایی نگاشته شود چرا که تمامی نخبگان و بزرگان و اهل قلم چه مسلمان و چه مسیحی از این شهر به تمام ایران شناسانده شده‌اند.
خلیفه کل ارامنه آذربایجان ادامه داد: هر اتفاق در توسعه و آبادانی شهر مایه مباهات همگان خواهد بود و شهروندان ارامنه حتما در این مسیر مشارکت فعالی خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز