خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند:

سه واحد سردخانه‌ای محصولات کشاورزی در مرند، چشم‌انتظار اعتبارات بانکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۳۶

از سطح سه هزار و۴۰۰ هکتار باغات سیب این شهرستان، بالغ بر۸۳ هزار و۱۰۰ تن محصول برداشت می‌شود و در حال حاضر، ظرفیت سردخانه‌های بخش تولیدات کشاورزی ۱۹ هزار تن است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند خواستار افزایش ظرفیت سردخانه‌ای محصولات کشاورزی این شهرستان شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا جلال رحیم‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از سطح سه هزار و۴۰۰ هکتار باغات سیب این شهرستان، بالغ بر۸۳ هزار و۱۰۰ تن محصول برداشت می‌شود و در حال حاضر، ظرفیت سردخانه‌های بخش تولیدات کشاورزی ۱۹ هزار تن است.
وی گفت: بر این اساس نیار به سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت در این حوزه به۵۰ هزار تن بصورت بالقوه در بخش کشاورزی منطقه موجود است.
رحیم‌زاده با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزارتن سیب استحصالی از باغات مرند، بصورت تازه خوری به بازارهای مصرف عرضه می‌شود گفت: مابقی باید در راستای حمایت از تولیدکنندگان وجلوگیری از ورود واسطه‌ها ودلالان به چرخه تولید تا مصرف، به صورت مطلوب ذخیره ونگهداری شود.
وی با اشاره به سه واحدسردخانه‌ای مصوب در این شهرستان خاطرنشان کرد:، درصورت تامین اعتبار ایجاد این سردخانه‌ها علاوه برایجاد اشتغال مولد، در افزایش درآمد تولیدکنندگان و ارتقا سطح اقتصاد کشاورزی منطقه تاثیر مهمی را از خود به جا گذارد.
رحیم‌زاده ادامه داد: هم اکنون، فاز اول سردخانه ۵ هزار تنی انواع کنسانتره و میوه در وسعت ۱۲ هزار و زیربنای ۵ هزارو۴۰۰ متر مربعی با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات تسهیلات بنگاه‌های زودبازده و توسعه بخش کشاورزی درکنار آورده شخصی سرمایه گذار در منطقه زنوز به فعالیت مشغول است.
وی خاطرنشان کرد: ولی این مدیریت تلاش دارد با فراهم سازی فعالیت سه واحد سرخانه‌ای دیگر محصولات کشاورزی، راه را برای استفاده بهینه ومدیریت یافته از منابع موجود و صیانت از سرمایه‌های ملی بخش کشاورزی در سال حماسه اقتصادی فراهم آورد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند همچنین با اشاره به اینکه کمبود منابع آب موجود در سطح شهرستان، توسعه بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعی وباغی را با محدودیت مواجه ساخته است، ادامه داد: انتقال آب رودخانه ارس به دشت یکانات این شهرستان، خواهد توانست با توسعه مدیریت بخش کشاورزی و هدایت وحمایت بهره برداران تحولی اساسی در توسعه بخش کشاورزی به دنبال آورد و توجه به توسعه سردخانه‌های شهرستان در راستای ایجاد و فراهم آوری زیرساخت‌های لازم در تحول اقتصاد کشاورزی منطقه و تحقق توسعه پایدار این بخش مهم وحیاتی به شمار می‌آید.
رحیم‌زاده همچنین با تاکید به اهمیت پوشش بیمه‌ای محصولات زراعی و باغی جهت کاهش تاثیر خسارات وارده به بهره برداران بعنوان چتری حمایتی و مهم، افزود: با توجه به سابقه منطقه در رخداد حوادثناخواسته طبیعی، بهره برداران مرندی باید بیمه محصولات را تا فرصت باقیمانده در اولویت اصلی پروسه تولید خود قراردهند تا در مواقع بروز حوادثطبیعی، بخشی از خسارات وارده تامین و درروند تولید آنان را دچار مشکلات اعتباری ننماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز