خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

ستادهای ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌های آذربایجان شرقی فعال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۰۳

قهرمان پروری و رسیدن به مدال یکی از اهداف عالیه ورزش و جوانان بوده اما در کنار آن، توجه به منش‌های پهلوانی و حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی نیز لازم است.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: ستادهای ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران فعال‌تر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد شروین اسبقیان در نشست روساء ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های آذربایجان شرقی با تاکید بر اجرای برنامه‌های ابتکاری در بخش جوانان در استان و شهرستان‌ها افزود: طبق فرمایشات رهبری، اگر تهذیب، تحصیل و ورزش سرلوحه جوانان قرار گیرد، مشکلی در حوزه جوانان نخواهیم داشت و اداره کل ورزش و جوانان نیز به عنوان متولی امور جوانان بر اجرای این سه اصل تاکید دارد و پیگیر است و تشکیل ستادهای ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران و تلاش ادارات ورزش و جوانان نیاز اصلی جوانان در شهرستان‌هاست.
وی گفت: تجلیل از جوانان نمونه و بر‌تر، موجب بالا رفتن انگیزه در بین آنان می‌شود و توجه به بحثجوانان، مقوله‌ای مهم است به خصوص زمانی که جوان نخبه باشد و با همسالان خود متفاوت باشد و اداره کل ورزش و جوانان استان، حمایت از جوانان نخبه و رصد فعالیت انان را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و به حمایت‌های خود از آنان ادامه خواهد داد.
اسبقیان افزود: جوانان نمونه و بر‌تر در تمام حوزه‌ها در پیشبرد و تحقق اهداف کلان نظام تاثیرگذار بوده و با استفاده از نیروی جوانی آنان می‌توان به راحتی در جاده موفقیت گام نهاد.
اسبقیان جوانان را یک سرمایه بزرگ برای کشور خواند و گفت: به‌‌ همان اندازه که برخی مسائل اهتمام و توجه داریم بایستی به مقوله جوانان نیز توجه ویژه‌ای صورت بگیرد تا این سرمایه گرانب‌ها و با ارزش در راه اعتلای کشور عزیزمان به کار گرفته شود.
وی تصریح کرد: از نظام اسلامی ما جوانان با غیرت با روحیه‌های شهادت طلبی، استقلال خواهی، جوانمردی تربیت یافته است که شاهد درخشش آن‌ها در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، دستاوردهای نظامی و علمی بی‌نظیری هستیم.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در ادامه گفت: ‌‌ همان اندازه که به جوانان قدر و منزلت و اعتماد داشته باشیم به‌‌ همان اندازه پیشرفت و شکوفایی را در ایران اسلامی خواهیم دید و ملتی پویا زنده است که جوانان در تامین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تأکید کرد: برنامه ریزی در حوزه جوانان نیازمند بارش افکار و دخالت دادن تمام سلیقه‌ها و خواست‌ها جهت برنامه ریزی مفید برای جوانان می‌باشد و اولویت‌های این ستاد بر برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، ساماندهی ازدواج جوانان، مشارکت اجتماعی جوانان، حفظ سلامت جسمی و روانی نوجوانان و جوانان، برنامه مشاوره جوانان، ساماندهی اشتغال و آی تی، نقش خانواده در امور جوانان و تحقیقات و پژوهشهای حوزه جوانان می‌باشد.
اسبقیان بر مقوله استعدادیابی در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: آذربایجان شرقی باید از نظر زیرساخت‌ها، قهرمانان ورزشی و تمام جنبه‌ها در بین سه استان بر‌تر کشور قرار گیرد و این مهم با توجه به بحثاستعدادیابی، پرورش استعداد‌ها و ایجاد تیمهای ورزشی پایه در تمامی رشته‌ها در شهرستان‌ها آن هم با رویکرد علمی و فرهنگی محقق خواهد شد.
وی افزود: اثرات برنامه‌های استراتژیک و زیر بنایی و یا‌‌ همان استعدادیابی در ورزش در چند سال اینده خود را نشان می‌دهد و شهرستان‌ها در اجرای رویکردهای استراتژیک برای ورزش استان نقش کلیدی و مهمی را ایفاء می‌کنند.
اسبقیان گفت: در اولین گام این رویکردهای استراتژیک در ورزش استان، در رشته دوومیدانی روی خواهد داد و در سال ۱۳۹۲ رقابتهای سریع‌ترین دونده دختر و پسر زیر ۹، زیر ۱۲ و زیر ۱۴ سال در سطح شهرستان‌ها برگزار و رقابت نهایی برای شناسایی سریع‌ترین دونده استان در تبریز برگزار می‌شود.
مدیر کل ورزش و جوانان گفت: ورزش استان با تک ستاره‌هایی که در برخی از رشته‌ها دارد در کشور مطرح است که باید تلاش کنیم تعداد ورزشکاران ملی پوش و افتخار آفرین استان را افزایش دهیم.
اسبقیان خاطرنشان کرد: قهرمان پروری و رسیدن به مدال یکی از اهداف عالیه ورزش و جوانان بوده اما در کنار آن، توجه به منش‌های پهلوانی و حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی نیز لازم است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی، افزود: ورزش استان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که تاکنون بلا استفاده مانده از این رو تمام هیات‌های ورزشی در شهرستان‌ها باید در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها برنامه ریزی کرده و استعدادهای رشته‌های مختلف در استان را شناسایی و پرورش دهند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد: هدف ورزش آذربایجانشرقی حضور قدرتمند و پرتعداد در اینچوان کره جنوبی است و ورزش آذربایجانشرقی عیار و قدرت خود را در بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی نشان می‌دهد.
وی افزود: این اداره کل توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در دو بخش بانوان و آقایان را با رویکرد علمی و فرهنگی دنبال می‌کند و در راستای سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه استعدادهای نهفته جوانان را در دستور کار خود قرار دارد.
اسبقیان توجه به توسعه فرهنگ ورزش و افزایش سرانه ورزشکاران سازمان یافته را در بین هیاتهای ورزشی شهزستان‌ها خواستار شد و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بین هیاتهای ورزشی از مهم‌ترین اولویت‌های نظارتی بر عملکرد هیاتهای ورزشی خواهد بود و هیاتهای ورزشی استان باید در بخش فرهنگ و امورات فرهنگی برنامه ریزی خاصی را داشته باشند
وی گفت: باید تمامی ورزشکاران در محیطهای تمرینی و مسابقات دارای کارت بیمه ورزشی باشند چون یکی از معیارهای جذب اعتبارات ورزشی افزایش سرانه ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته است و کم بودن تعداد نسبت به سایز استان‌ها ضعف و اسیب بسیار جدی برای ورزش استان به شمار می‌رود.
اسبقیان برنامه ریزی، ساماندهی، نظارت، کنترل، پیگیری، حضور در شهرستان‌ها و توجه ویژه به امر استعدادیابی و ساماندهی ورزشکاران و مسایل حوره جوانان را اهم برنامه‌های و سیاست اداره کل ورزش و جوانان استان در بخش شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: ایجاد کلاسهای اخلاق با همکاری بسیج ورزشکاران برای مربیان و ورزشکاران، استعدادیابی، همکاری با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای توسعه ورزش قهرمانی، توجه روساء هیات‌ها بر ورزش بانوان، درآمد زایی کردن هیات و استفاده از توان بخش خصوصی و حضور موفق تیمهای استانی در لیگ‌های کشوری باید مدنظر قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز