خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل امور خانواده وبانوان استانداری آذربایجان شرقی:

باید از توانایی‌های بانوان در عرصه مدیریت بهره ببریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۵۹

برنامه اداره کل امور خانواده و بانوان در قدم اول جمع آوری آمار واطلاعات به روز در خصوص زنان می‌باشد تا بر اساس آن اقدام به برنامه ریزی وتدوین طرحهای موثر نماید.

ایلنا: سرپرست اداره کل امور خانواده وبانوان استانداری آذربایجان شرقی تآکید کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای زنان باید از توانایی‌های آنان در عرصه مدیریت بهره ببریم، تا با نگاه ریزبین وعمیق زنان بتوانیم گامهای موثری در توسعه استان برداریم.
به گزارش ایلنا سهیلا امیری که در نشست مشاوران امور بانوان ادارات سخن می‌گفت افزود: برنامه اداره کل امور خانواده و بانوان در قدم اول جمع آوری آمار واطلاعات به روز در خصوص زنان می‌باشد تا بر اساس آن اقدام به برنامه ریزی وتدوین طرحهای موثر نماید.
وی افزود: حمایت از زنان کارآفرین سطح استان وتشویق زنان تحصیلکرده به کارآفرینی ومشاغل خانگی از جمله اولویت هاست.
امیری با تاکید بر مشارکت اجتماعی زنان در سطوح مختلف جامعه در قالب موسسات خیریه وتشکل‌های مردم نهاد، خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای زنان، باید از توانایی‌های آنان در عرصه مدیریت بهره ببریم، تا با نگاه ریزبین وعمیق زنان بتوانیم گامهای موثری در توسعه استان برداریم.
سرپرست اداره کل امور خانواده وبانوان استانداری آذربایجان با اشاره به نقش پر رنگ فرهیختگان در مسائل وموضوعات زنان وخانواده گفت: باید از ایده‌ها وتفکرات علمی وخلاقانه این قشر در راستای حل مشکلات بهره‌مند شد.
امیری فراهم کردن بستر مناسب برای ایجاد کانون زنان نخبه وفرهیخته را یکی از اقدامات در این خصوص ذکر کرد و گفت: با توجه به اهمیت پژوهش در شناسایی و رفع مشکلات، باید به ایجاد رابطه دوسویه وتاثیر گزار با مراکز آموزش عالی در راستای گسترش تحقیق وپژوهش توجه شود.
سرپرست اداره کل امور خانواده وبانوان استانداری آذربایجان شرقی یادآور شد: رشد جریان مدرنیزه در جامعه به تغییر سبک زندگی ودر نتیجه منجر به عدم تمایل زنان به فرزند آوری شده که زنگ خطر رشد کند جمعیت را به صدا درآورده و حتی ممکن است در سالهای آتی سیر رشد جمعیت به رشد منفی برسد.
امیری از برگزاری همایش علمی تغییرات جمعیتی ونقش آن در تحول جامعه با هدف بررسی علمی علل وعوامل رشد کند جمعیت وارائه راهکار در این خصوص خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال «جهاد سیاسی وجهاد اقتصادی» نامیدند و به حمد الله مشارکت گسترده مردم در انتخابات امسال گویای جهاد سیاسی ملت همیشه در صحنه ایران بود و با توجه به وضعیت اقتصادی که شاهد آن هستیم جهاد اقتصادی قابل توجه همه اقشار و علی الخصوص زنان شده است.
وی با اشاره به گرایش برخی از زنان به تجمل گرایی خاطرنشان کرد: زنان توانمند ایرانی می‌توانند به جای مصرف گرایی از طریق به گردش انداختن سرمایه‌های خرد وکوچک یا عرضه کار در قالب مشاغل خانگی از یک مصرف کننده به یک تولید کننده تبدیل شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز