خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری:

قداست جهاد در این است که بعد از صلح باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۹۳

باید بتوانیم به واقع فرهنگ قرآنی را در جامعه برجسته کنیم و زمانی که قرآن و فرهنگ قرآنی در جامعه برجسته شودٰ جلوی بسیاری از اسلام‌هراسی‌ها و قرآن‌هراسی‌ها گرفته خواهد شد.

ایلنا: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اصل دین بر صلح است و اگر صلح کارساز نشد، نوبت به جهاد می‌رسد و قداست جهاد در این است که بعد از صلح باشد.
به گزارش خبرنگار " ایلنا " ٰ آیت‌الله دکتر هاشم هاشم‌زاده هریسی که در جمع فعالان عرصه قرآن سخن می‌گفتٰ افزود: باید بتوانیم به واقع فرهنگ قرآنی را در جامعه برجسته کنیم و زمانی که قرآن و فرهنگ قرآنی در جامعه برجسته شود جلوی بسیاری از اسلام‌هراسی‌ها و قرآن‌هراسی‌ها گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به عبارت " رحمت " در قرآن کریم گفت: رحمت یک اندیشه است و این موضوع در واقع باید بستر همه کار‌ها و فعالیت‌های سیاسی ما باشد و فعالیت‌های سیاسی، قانون‌گذاری، قضایی و… در جامعه باید بر روی بستر رحمت انجام شود.
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی ادامه داد: تمام ارتباطات در روابط دولت با ملت، ملت با ملت و… باید براساس محور رحمت فراهم شود و اگر چنین باشد جامعه قرآنی خواهیم داشت که البته مسائل دیگری هم از جمله شهادت و مبارزه و… نیز وجود دارد که این مسائل در مرحله دوم قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه دین ما یک دین جامع بوده و یک‌ سویه نیست، اظهار کرد: اصل دین بر صلح است و اگر صلح کارساز نشد، نوبت به جهاد می‌رسد و قداست جهاد در این است که بعد از صلح باشد و ما باید این بستر را در جامعه نهادینه کنیم تا قرآن را کتاب رحمت معرفی کنیم و دشمنان قرآن و اسلام به این دلیل که می‌خواهند قرآن به عنوان کتاب رحمت به جهانیان معرفی نشودٰ تلاش می‌کنند تا قرآن شناخته نشده باقی بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز