خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون پیگیری مصوبات، تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر تبریز:

به توسعه پایدار فضای سبز در شهر تبریز توجه شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۲۳

در بودجه سال ۹۳، طوری برنامه ریزی شود که به جای صرف هزینه‌های زیاد در گونه‌های فصلی، سعی شود از گونه‌های پایدار استفاده شود.

ایلنا: رییس کمیسیون پیگیری مصوبات، تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر بر لزوم توسعه پایدار فضای سبز شهری و مدیریت صحیح هزینه‌ها تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فریدون بابائی اقدم در بازدید از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: لازم است در بودجه سال ۹۳، طوری برنامه ریزی شود که به جای صرف هزینه‌های زیاد در گونه‌های فصلی، سعی شود از گونه‌های پایدار استفاده شود.
وی ضمن تقدیر از تلاشهای صادقانه کلیه عوامل حوزه فضای سبز شهرداری تبریز، بر حمایت شورای اسلامی تبریز از همه نیروهای کاری و نیز ایده‌های نو تاکید کرد.
در این دیدار مدیر عامل سازمان پارک‌ها شهرداری تبریز نیز طی سخنانی پاره‌ای از فعالیتهای حوزه فضای سبز شهرداری تبریز را تشریح کرد.
تقی‌پور گفت: حوزه فضای سبز به دنبال ایجاد فضای سبزی پایدار در تبریز بوده و سیاستهای اجرا شده سالهای اخیر در این حوزه نیز بیانگر این واقعیت است.
وی ضمن اشاره به اجرای طرحهای نهالکاری متعدد در کلیه اراضی مستعد تبریز بدون توجه به بحثمالکیت محل نیز گفت: با توجه به محدودیت مکانی توسعه فضای سبز، سازمان پارک‌ها با اجرای سیاست جدیدتوافق با سازمان‌ها، ادارات دولتی و غیر دولتی در سالهای اخیر برای ایجاد نهالکاری در اراضی مستعد متعلق به این نهاد‌ها، گام اساسی و مهمی را برای حل این مشکل برداشت بطوریکه با اجرای این طرح در حال حاضر یکهزار و ۲۵۰ هکتار قطعه زمین در نقاط مختلف شهر بصورت توافقی در اختیار حوزه فضای سبز قرار گرفته که نهالکاری در این اراضی در حال انجام است.
تقی‌پور خاطر نشان کردن این نکته که مشکل حوزه فضای سبز در حال حاضر کمبود اعتبار و بودجه است، افزود: درصورت تامین اعتبارات لازم برای ایجاد فضای سبز در اراضی توافقی، سرانه فضای سبز تبریز ۸ متر مربع قابل افزایش خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر بدنبال ایجاد باغشهر و نیز توسعه پایدار در تبریز هستیم بایستی به دنبال پیاده کردن این ایده‌ها بوده و حمایت‌های مالی لازم را نیز از طرح‌های پیشنهادی به عمل آوریم.
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین خاطرنشان کرد کل طراحی‌های اجرائی سازمان در داخل خود این سازمان و توسط کار‌شناسان و طراحان مربوطه و بدون استفاده از مشاور و طراح خارجی انجام می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز