خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر در تبریز اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۱۲

تجلیل از خادمین نمونه حقوق بشر در شمالغرب کشور همزمان با روزجهانی حقوق بشر در تبریز و برگزاری نشست «بیست سال تلاش برای احقاق حق شما» در تبریز از اهم برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر در تبریز اعلام شده است.

ایلنا: همزمان با روز جهانی حقوق بشر، از یازده نفر از خادمین نمونه حقوق بشر شمالغرب کشور در تبریز تجلیل به عمل می‌آید.
به گزارش خبرنگار ایلنا دبیر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر در تبریز گفت: امسال بیستمین سالگرد تصویب اعلامیه وین(۲۵ ژوئن ۱۹۹۳) و ایجاد کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۳ میلادی است. لذا برای سالجاری از سوی شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، شعار بیست سال تلاش برای تحقق حقوق بشر انتخاب و معرفی شده است.
وحید کاظم‌زاده با بیان اینکه روز سه شنبه ۱۹ آذرماه نشستی تحت عنوان «بیست سال تلاش برای احقاق حق شما» با حضور صاحبنظران و حقوقدانان در تبریز برگزار خواهد شد افزود: در این روز همچنین مقرر شده است تا هیئت امنای این دفتر به اتفاق تعدادی از همیاران فعال دیداری با استاندار آذربایجان شرقی داشته باشند.
دبیر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی، تجلیل از ۱۰ تن از خادمین نمونه حقوق بشر شمالغرب کشور در سال ۹۱ را از دیگر برنامه‌های روز نوزدهم آذرماه عنوان کرد و افزود: این خادمین به پیشنهاد دبیرخانه و هیئت اجرایی کمیسیون و تایید رئیس محترم هیئت امنای منطقه ۷، انتخاب شده و ملاک انتخاب این اشخاص حقیقی و حقوقی نیز براساس فعالیتهای بشردوستانه، ارتقای شاخصه‌های حقوق و کرامت انسانی در مسئولیت‌های محوله، رعایت حقوق زندانیان، تلاش برای پیشگیری از جرم در جامعه، رعایت حقوق معلولین و جانبازان، سازمانهای مدافع حقوق بشر، نهاد‌ها و کانونهای حمایتی از متضررین و پشتیبانی کنندگان از نیازمندان، همیاران نمونه حقوق بشر، رسانه‌های فعال در عرصه حقوق بشر، حمایتهای همه جانبه از برنامه‌های بشردوستانه کمیسیون حقوق بشراسلامی به ویژه در بحثزلزله ارسباران، فعالیتهای ارزنده حقوقی وعلمی در راستای حقوق بشراسلامی، حمایت از بیماران سرطانی، تالاسمی و موسسات خیریه تبریز و بالاخره به دلیل حسن برخورد و تکریم ارباب رجوع صورت پذیرفته است.
کاظم‌زاده با بیان اینکه کسانی که از دید این دفتر در طول یکسال گذشته فعالیت ‌های حقوق بشری در سطح منطقه ۷ انجام داده باشند تندیس حقوق بشر داده خواهد شد افزود: این کمیسیون کوشش ‌های اشخاص را بررسی و با توجه به امتیازات کسب شده برای فعالیت ‌ها به آن‌ها نمره و امتیاز می‌‌دهد و این نمرات ملاک انتخاب خادمین نمونه حقوق بشر قرار می‌گیرد که برای دومین سال پیاپی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه انجام این مهم به منظور ارج نهادن به تلاش‌های حقوق بشری است که در طول یکسال صورت می‌پذیرد اظهارکرد: این کمیسیون در این کار هیچ عاملی جزء کار و کوشش حقوق بشری را لحاظ نمی‌کند و بی‌گمان با توجه به چگونگی انجام کار این اطمینان را به شهروندان محترم می‌دهیم که در کمال عدالت و بی‌طرفی صورت خواهد گرفت.
دبیر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی، از جمله فواید و ضرورت ‌های این کار را کمک به شناسایی و گسترش حقوق بشر و نیز معرفی بزرگان نیک اندیش و نیکوکار دانست که نوعی الگوسازی برای کارهای نیک خواهد بود افزود: امیدوارم بتوانیم آنچانکه شایسته خادمین عرصه حقوق بشر در جامعه می‌باشد از آنان تجلیل نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز