خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تبریز:

دانشجویان گذشته را چراغ راه آینده قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۳۳

در تحقق گفتمان علمی مورد نظر مقام معظم رهبری همت مضاعف داشته باشیم.

ایلنا: رییس دانشگاه تبریز با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو یاد و خاطره شهدای مبارزه با استکبار در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را گرامی داشت.
به گزارش ایلنا پرویز آژیده در این پیام با ابزار امیدواری به اینکه دانشجویان گذشته را چراغ راه آینده قرار داده و با بصیرت و استقامت و جهاد علمی، عزت اسلامی را پاس بدارند تصریح کرده است: حوادثشهریور ۱۳۲۰ و پس از آن، بویژه وقایع تیر ۱۳۳۱تا ۲۸مرداد ۱۳۳۲ از پند‌ها و عبرتهای آموزنده‌ای حکایت می‌کند که مرورآن‌ها را به دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم. در این می‌ان۳۰تیر ۱۳۳۱ فرازِ افتخار و نکته اوجی است که در سایه وحدت و همدلی پدیدار شد و برای استکبار و مزدورانش مایه ذلت و خواری گشت و برای ملت ایران عزت و سربلندی به ارمغان آورد.
وی در ادامه یادآور شده است: اما اتفاقات۱۳ ماه بعد از آن حاکی از غفلت‌ها و اختلافات تأسف باری است که فرود ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را رقم زد و باردیگر وابستگی به استکبار را قدرت بخشید. در چنین شرایط و فضایی، نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا قصد تهران کرد تامنافع خودشان را تأمین نماید و با پایمال کردن عزت و استقلال این مملکت، مزدوران داخلیشان را به ژاندارمی منطقه مفتخر سازد. در این شرایط حساس و بغرنج دانشجویان آزاده و عزت مدار بپا خواستند و با تقدیم خون خویش نقطه عطفی را در دفاع از آزادی و استقلال کشور پدید آوردند. صد افسوس درحالیکه خون این جوانان از سنگ فرش دانشگاه تهران پاک نشده بود وابستگان نوکر صفت، دکترای افتخاری آن دانشگاه را تقدیم نیکسون نمودند؛ تا چند صباحی به نوکریشان فخر فروخته و به ژاندارمی منطقه دل خوش دارند؛ غافل از اینکه خداوند در کمین ستمکاران است.
وی در بخش پایانی این پیام سالروز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را که یاد آور حماسه استکبار ستیزی دانشجویان می‌باشد را گرامی می‌دارم و ضمن تبریک این روز عزت آفرین، تأگیدکرده است تا در تحقق گفتمان علمی مورد نظر مقام معظم رهبری همت مضاعف داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز