خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای شهر تبریز:

به مدیران شهرداری اعتماد کنیم / شهرک اصناف تبریز احداثشود

کد خبر : ۱۲۵۷۱۴

برای ایجاد نشاط و شادابی در مناطق پر جمعیت، میادین ورزشی احداثشود. / وضعیت ترافیک خیابان هفده شهریور تبریز چاره اندیشی شود.

ایلنا: رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای شهر تبریز؛ در نطق پیش از دستور خود در شورای شهر تبریز؛ ضمن تبریک روز مجلس و قانون و گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله مدرس طی سخنانی گفت: به عنوان نماینده مردم محترم تبریز در شورای شهر بر خود وظیفه می‌دانم از تمام مدیران و زحمت کشان شهرداری در طی سه دهه و همچنین از اعضای محترم شورای شهر در سه دوره گذشته که در حد وسع خود در عمران و آبادی این شهر زحمت کشده‌اند قدردانی نمایم.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل چمنی افزود: درسنوات گذشته کارهای بسیار بزرگی در این شهر رخ داده و بیش از صد‌ها خیابان، مراکز فرهنگی هنری، احداثپارک‌ها وایجاد فضای سبز و پروژه‌های عمرانی انجام یافته که در خور تقدیر است.
به پرسنل خدوم و مدیران زحمت کش شهرداری اعتماد کنیم
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهم شاهد توسعه و پیشرفت پروژه‌های شهری باشیم باید به پرسنل خدوم و مدیران زحمت کش شهرداری اعتماد کنیم و با دلگرمی و تشویق آنان نگذاریم با سیاه نمایی، برخی افراد کارهای انجام یافته در سنوات گذشته را به زیر سوال ببرند.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای شهر تبریز؛ با اشاره به ضرورت مسیر گشایی در برخی از مناطق شهر اظهار داشت: در حوزه عمران؛ مسیر گشایی‌های بزرگی ضرورت دارد تا نفس شهر را از منظر بار ترافیکی و همچنین بافت فرسوده سامان دهد که از جمله؛ مسیر گشایی ادامه ۴۲ متری از خلیل آباد به اتوبان پاسداران؛ شهید عباسزاده به پارک جنگلی رضوانشهر، ساماندهی آخر مارالان، آخر طالقانی، آخر عباسی، خلیل آباد، آخماقیه، رواسان، خیابان انشعابی شهیدان لیلابی به اتوبان پاسداران، احمد آباد؛ یوسف آباد، سیلاب؛ ملا زینال، قوشخانه، آخر لاله می‌توان اشاره نمود.
برای ایجاد نشاط و شادابی در مناطق پر جمعیت، میادین ورزشی احداثشود
این عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: برای ایجاد نشاط و شادابی در بین جوانان و جامعه لازم است در مناطق پر جمعیت، میادین ورزشی احداثشود و از همه کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در این بخش هستند عوارضی اخذ نگردد و همچنین ایجاد احداثمجتمع رفاهی، تفریحی و فرهنگی - ورزشی برای قالیبافان که بیش از ۲۰۰هزار نفر از شهروندان را تشکیل می‌دهند و از اقشار زحمتکش و هنرمند جامعه محسوب می‌گردند ضروری به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: در کنار این مجتمع‌ها باید مجتمع‌های تفریح ورزشی و فرهنگی برای کارکنان و پرسنل شهرداری و خانواده آنان با اولویت خاص مد نظر باشد.
عضو کمیسیون حمل و نقل خاطر نشان شد؛ ساماندهی و کف سازی بازار بزرگ تبریز که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای سرپوشیده در سطح ایران و قارهٔ آسیا به‌شمار می‌رود و بیش از ۷ هزار اصناف رادر قلب خود جای داده می‌تواند در جذب توریسم موثر باشد.
شهرک اصناف احداثشود
چمنی عنوان داشت: با توجه به حضوربیش از ۱۰۰ هزار نفر اصناف در تبریز ضرورت دارد شهرک اصناف احداثگردد که این مهم در رفع ترافیک نیز موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: طرح انتقال زندان تبریز و پادگان‌های داخل شهر علی رغم اینکه چندین سال است مطرح بوده و مصوب شده است اما متاسفانه اجرایی نشده شایسته است در این خصوص با همکاری سازمان‌های ذی ربط نسبت به انتقال آن مجموعه‌ها تسریع گردد.
وضعیت ترافیک خیابان هفده شهریور چاره اندیشی شود
وی تاکید کرد: مطالعه و انتقال مطب پزشکان محترم و حرفه‌های مرتبط ازنقاط پرترافیک شهربه مکان مناسب و درشان این عزیزان، مانند خیابان‌های هفده شهریور و خیابان آزادی در جهت حل مشکلات مردم و هم در روان سازی ترافیک موجود مثمر ثمر خواهد بود و در کنار این موارد راه اندازی فاز اول مترو تبریز تا دهه فجر و توجه به مشکلات ترافیکی و آلودگی صوتی، ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در محوطه بازار، دارایی، هفده شهریور، خیابان امام و میدان قونقا و هم چنین توسعه و نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل درون شهری گام مثبتی در جهت شاخص‌های توسعه شهر خواهد بود.
عضو شورای شهر تبریز افزایش خدمات محله‌ای، افزایش سرانه فضای سبز و پارک‌های محله‌ای را از دیگر نیازی‌های شهر دانست و افزود: با عنایت به الحاق ۴ روستا به شهر تبریز،(خلجان، کرکج؛ آناخاتون، و کجوار) وبا توجه به کثرت جمعیت در این روستا‌ها، شهرداری باید پیش بینی لازم را در تامین اعتبارات و بودجه فراهم نموده و با ایجاد نمایندگی شهرداری در این روستا‌ها مانع از ساخت سازهای غیر مجاز و تسریع در خدمات دهی نماید.
عضو کمیسیون حمل و نقل، با تاکید بر ساماندهی شهرک‌های کوی بهشتی، ماشین سازی، کوی لاله و هم چنین قراملک عنوان کرد: ما فداکاری‌های ساکنین شهرک ماشین سازی و کوی بهشتی را هیچ وقت در دوران دفاع مقدس از یاد نخواهیم برد و سایر عزیزان نیز به عنوان شهروند به طور مساوی از حقوق اجتماعی برخوردار هستند و باید مشکلات آنان در اسرع وقت مرتفع گردد.
از احداثکنندگان مساجد و تکایا عوارض اخذ نشود
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای شهر تبریز؛ با اشاره به حمایت شورای شهر از احداثکنندگان مساجد، حسینیه‌ها تکایا‌ها، صندوق‌های خیریه تصریح کرد: کسانی که در این زمینه‌ها سرمایه گذاری کنند باید از پرداخت عوارض معاف شوند و شهرداری هم روند تسهیل و تسریع را فراهم کند.
چمنی با تاکید بر مشکلات نیروهای قرارداری در شهرداری اظهار داشت: لازم است شرکت‌های واسطه‌ای در این خصوص منحل و شهرداری شخصا با کارگران قرار داد منعقد کند و در کنار آن شهرداری بیمه رانندگان استیجاری را که در شهرداری مشغول هستند فراهم کند ودر لازم می‌دانم از دکتر شیری آذر که که طرح سه فریتی آن را داده‌اند تشکر نمایم.
جذب سرمایه گذار یکی از شاخص‌های دیگر توسعه است
وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های دیگر توسعه نیز جذب سرمایه گذار می‌تواند باشد که هرچه قدر بخش خصوصی در پروژهای شهری جذب شود و زمنیه حذف برورکراسی زائد فراهم گردد تمایل سرمایه گذران بیشتر خواهد بود و ما از تمامی کسانی که علاقمند سرمایه گذاری در این شهر هستند دعوت می‌کنیم ودر این راستا ایجاد معاونت سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی را پیشنهاد می‌دهیم.
عضو کمیسیون حمل و نقل، با این اعلام این مطلب افزود: اهمیت و همت کارهای بزرگ و پرهیز از پی گیری مسائل سطحی می‌تواند به پیشرفت و توسعه شهر کمک کند که آبدار کردن مهرانه رود؛ ساماندهی ورودهای شهر، طرح میدان ساعت و پارک بزرگ تبریز، از جمله آن‌ها می‌باشد.
از اصحاب مطبوعات برای حضور در جلسات شورا شهر دعوت می‌نمایم
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای شهر تبریز؛ در پایان تاکید کرد: از تمامی خبرگزاری‌ها؛ صدا و سیما و اصحاب مطبوعات برای حضور در جلسات شورا شهر صمیمانه دعودت می‌نمایم و متذکر می‌شوم که در بین این افراد هیچ نورچشمی برای این مجموعه مردمی وجود ندارد و اعتقاد دارم مشارکت خبرنگاران در این جلسات و اطلاع رسانی آنان می‌تواند در آگاه سازی جامعه نقش به سزایی را ایفا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز