خبرگزاری کار ایران

هفته شانزدهم لیگ بر‌تر فوتبال؛

تراکتورسازی تبریز انتقام شکست از پرسپولیس را گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۲۷

تراکتورسازی صدرنشین شد. / پرسپولیس به رده پنجم سقوط کرد / استاندار آذربایجان‌شرقی از علی دایی و کریم باقری خیرین زلزله ارسباران تجلیل کرد

ایلنا: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با برتری یک بر صفر در برابر پرسپولیس تهران به طور موقت به صدر جدول رفت و انتقام شکست در آزادی را در دور رفت گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا نیم فصل دوم لیگ بر‌تر با انجام شش دیدار همزمان از ساعت ۱۵ امروز پیگیری شد که در یکی از حساسترین مسابقات تیم تراکتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز و در حضور بیش از ۴۰ هزار تماشاگر به مصاف یکدیگر رفتند که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتورسازی به پایان رسید تا این تیم به طور موقت صدرنشین لیگ بر‌تر شود.
پیش از آغاز این دیدار اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی به همراه معاونین و سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا و سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی از علی دایی و کریم باقری خیرین ورزشی در کمک رسانی به زلزله زدگان ارسباران تجلیل و با لوح تقدیر و اهداء تابلو فرش تجلیل کردند.
نیم فصل دوم لیگ بر‌تر با انجام شش دیدار همزمان پیگیری شد که در یکی از حساسترین مسابقات تیم تراکتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز و در حضور بیش از ۴۰ هزار تماشاگر به مصاف یکدیگر رفتند که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتورسازی به پایان رسید تا این تیم به طور موقت صدرنشین لیگ بر‌تر شود.
تراکتورسازی با کسب این پیروزی ارزشمند با ۲۹ امتیاز به طور موقت صدرنشین شد و به یکه تازی پرسپولیس در جدول رده بندی لیگ بر‌تر باشگاه‌های کشور پایان داد. شاگردان علی دایی با پذیرش این شکست به رده پنجم سقوط کردند.
تک گل این دیدار در دقیقه ۴۰ توسط «کریم انصاری فرد» مهاجم تراکتورسازی که فصل گذشته در پرسپولیس بازی می‌کرد، به ثمر رسید.
در نیمه نخست بازیکنان تراکتورسازی با استفاده از امتیاز میزبانی عملکرد بهتری داشته و به گل دست یافتند.
در آغاز نیمه دوم «علی دایی» برای تقویت خط میانی تیم خود، «مهرداد کفشگری» را جایگزین «قاسم دهنوی» کرد که عملکرد خوبی در ۴۵ دقیقه نخست نداشت.
پرسپولیسی‌ها که از ارسال‌های بلند به نتیجه‌ای نرسیدند در نیمه دوم سعی داشته با پاس‌های کوتاه و از عمق دفاع تراکتورسازی خود را در فرصت گلزنی قرار دهند.
در دقیقه ۶۲ این دیدار کادر فنی پرسپولیس برای جبران گل خورده «فرزاد حاتمی» را جایگزین «محمدرضا خلعتبری» کرد تا با دو مهاجم به کار خود ادامه دهد.
در دقیقه ۶۸ حمله همه جانبه پرسپولیس فرصت خوبی را برای گل تساوی به وجود آورد که ضربه «محسن مسلمان» با بدشانسی به دیرک دروازه اثابت کرد.
«علی کریمی» که پس از چند هفته آسیب دیدگی شرایط بازی را به دست آورده است، در دقیقه ۷۰ به میدان آمد و جانشین «میثم بائو» شد تا تراکتورسازی در ادامه بتواند با اتکا به تجربه این هافبک، توپ و میدان را در اختیار داشته باشد.
سومین تعویض پرسپولیس در دقیقه ۸۳ انجام شد و «محمد عباس‌زاده» به جای «محمد نوری» وارد میدان شد، اما این تعویض هم گره گشای سرخپوشان تهران نبود.
ترکیب تراکتورسازی:
حامد لک، میلاد فخرالدینی، مرتضی اسدی، فرشید طالبی، مهدی کیانی، مهدی کریمیان، میثم بائو(از دقیقه ۷۰ علی کریمی)، فرشاد احمدزاده،(از دقیقه ۸۸ سعید آقایی) مسعود ابراهیم‌زاده، سعید دقیقی(از دقیقه ۷۵ جواد کاظمیان) و کریم انصاری فرد.
سرمربی: مجید جلالی
ترکیب پرسپولیس:
نیلسون، ماهینی، سید جلال حسینی، محسن بنگر، علی عسگر، قاسم دهنوی(از دقیقه ۴۶ مهرداد کفشگری)، رضا حقیقی، محسن مسلمان، محمد نوری(از دقیقه ۸۶ محمد عباس‌زاده)، محمدرضا خلعتبری(از دقیقه ۶۳ فرزاد حاتمی) و سید مهدی سیدصالحی.
سرمربی: علی دایی
در حاشیه:
* ˈ اسماعیل جبارزادهˈ استاندار آذربایجان شرقی و ˈ محمداسماعیل سعیدی ˈ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از ابتدای این دیدار در ورزشگاه حاضر شدند.
* کریم باقری و علی دایی از سوی استاندار و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به دلیل فعالیت‌های خیرخواهانه در زلزله سال گذشته ارسباران مورد تجلیل قرار گرفتند.
*در ابتدای بازی علی دایی از سوی هواداران تراکتورسازی تشویق شد و وی نیز به ابراز احساسات آن‌ها پاسخ داد.
*پیش از شروع بازی یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه به خاطر جان باختگان زلزله شب گذشته در استان بوشهر انجام شد.
* مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان در بین دو نیمه از قهرمانان و مدال آوران آذربایجانی پارالمپیک با اهدای جوایزی قدردانی کردند.
* تیم‌های تراکتورسازی در این بازی شش و تیم پرسپولیس صاحب سه ضربه کرنر شدند.
* در پایان این بازی فرشید طالبی مدافع جوان تراکتورسازی که چهره‌ای درخشان از خود ارایه داد به عنوان فنی‌ترین بازیکن و نیلسون دروازه‌بان تیم پرسپولیس به عنوان بازیکن اخلاق انتخاب شدند.
* جمعی از اعضای شورای شهر کلانشهر تبریز در جایگاه ویزه حضور دارند و از نزدیک این دیدار را تماشا کردند.
* بازیکنان ذخیره دو تیم در بین دو نیمه با حضور در داخل زمین چمن خود را گرم کردند.
* تماشگران با شعارهایی که می‌دهند نشان داده‌اند که از بازی تراکتورسازی راضی هستند.
* پرچم سه زنگ و مقدس جمهوری اسلامی از نور افکن‌های ورزشگاه برفراشته شده است.
* به علت بارش باران در ورزشگاه محل برگزاری این دیدار عکاسان ورزشی با استفاده از چتر در کنار میدان به کار خود ادامه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز