خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

آمار بیکاری در آذربایجان شرقی موجب نگرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۷

کاهش نرخ بیکاری تنها با حمایت مستقیم و تمام‌عیار از سرمایه‌گذاری ممکن است و هر کس با هر تفکر و سلیقه‌ای، ایجاد اشتغال کند کار مقدسی انجام داده و ما تمام و کمال از او حمایت خواهیم کرد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی آمار بیکاری در این استان را موجب نگرانی دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان، افزود: کاهش نرخ بیکاری تنها با حمایت مستقیم و تمام‌عیار از سرمایه‌گذاری ممکن است و هر کس با هر تفکر و سلیقه‌ای، ایجاد اشتغال کند کار مقدسی انجام داده و ما تمام و کمال از او حمایت خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه دغدغه اصلی ما افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران و اجرای قراردادهای سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: هرچه در مقوله سرمایه‌گذاری کار شود باز هم جای کار هست و هیچ وقت نباید به فعالیت‌های گذشته قانع باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در روند سرمایه‌گذاری را از جمله خواسته‌های دولت عنوان کرد و افزود: رویکرد تمام مسؤولان استان باید به این سمت باشد و صمیمانه اعلام می‌کنم که هر کس احساس می‌کند جرأت و توانمندی لازم برای حرکت در این مسیر مقدس را ندارد نمی‌تواند جزو تیم همکاران ما باشد.
وی با بیان اینکه امنیت، یک اصل اساسی برای سرمایه‌گذاران است، خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه دولت تدبیر و امید به مقوله سرمایه‌گذاری، امروز اعلام می‌کنیم که استان آذربایجان شرقی، استانی امن برای سرمایه‌گذاران است و هیچ مانعی نباید پیش پای سرمایه‌گذاران ایجاد شود.
جبارزاده تاکید کرد: با تمام توان برای فراهم کردن فضایی امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاران قدم برخواهیم داشت و اجازه هیچ گونه ایجاد شائبه ناامنی را نخواهیم داد.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: همه دستگاه‌های استان در کنار رسالت‌های قانونی خود، یک وظیفه اصلی هم دارند که عبارت است از تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های استان موظفند به استناد قوانین موجود، راهگشای سرمایه‌گذاری باشند، افزود: هیچ قانونی برای ایجاد مانع در مسیر سرمایه‌گذاری و اشتغال وضع نشده است و اگر کسی به استناد قوانین، مانع از سرمایه‌گذاری شود قطعا مغایر با نیت قانون‌گذار و خواست دولت حرکت کرده است.
جبارزاده از مدیران استان خواست ضمن مرور قوانین و بخشنامه‌ها، آن دسته از قوانین را مستمسک قرار دهند که می‌تواند موجب تسهیل در روند سرمایه‌گذاری شود.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید مجدد بر اینکه نخواهیم گذاشت هیچ سرمایه‌گذاری به علت موانع و مشکلات اداری، استان را ترک کند، اظهار داشت: سیاست ما نه تنها حمایت صد درصد از سرمایه‌گذاران استان بلکه دعوت از سرمایه‌گذاران سایر استان‌ها و برنامه‌ریزی برای جذب آن‌ها متناسب با امکانات و زیربناهای استان است.
وی با اشاره به اینکه با وجود اراضی موجود در استان نباید مشکل واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران داشته باشیم، افزود: از مسؤولان استان می‌خواهم که با نگاه مثبت با این قضیه برخورد کنند و اگر نیاز به مجوز خاصی هم باشد شخصا این کار را انجام خواهم داد.
جبارزاده، معطل شدن سرمایه‌گذاران در چرخه اداری را دور از شأن استان دانست و افزود: امیدواریم ملاحظات مختصری که در گذشته وجود داشت کنار گذاشته شود و در اولین فرصت شاهد تحقق وعده‌های سرمایه‌گذاری باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای ستاد سرمایه‌گذاری استان، وظیفه ستاد سرمایه‌گذاری و همه دستگاه‌های استان را توسعه سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب و کار و حل مشکل اشتغال اعلام کرد و افزود: ماموریت و وظیفه شرعی و قانونی ما، ایجاد اشتغال و تامین معیشت و رفاه مردم است و این مهم جز با تلاش دستگاه‌ها و اعتقاد مسؤولان به این راه مقدس امکان‌پذیر نیست.
جبارزاده همچنین نگاه علمی و دانشگاهی به موضوعات سرمایه‌گذاری را ضروری دانست و گفت: مشاوران اقتصادی استانداری آماده همکاری با تمام دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران در پروژه‌های سرمایه‌گذاری هستند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱ + ۵ در مذاکرات هسته‌ای ژنو، گفت: امیدواریم تحقق این توافق، سرآغاز گشایش در بخشی از فضای کسب و کار، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال باشد.
وی ضمن قدردانی از مسؤولان دیپلماسی کشور که رسالت سنگین دفاع از حقوق ملت و مذاکره را عهده‌دار بودند، افزود: خدا را شاکریم که در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، تدابیر شخص رییس جمهوری و تلاش شبانه‌روزی دولتمردان به ویژه وزیر امور خارجه شاهد توافق اولیه بر سر احقاق حق ملت ایران در بحثهسته‌ای بودیم و این پیروزی بزرگ را به مردم عزیز ایران تبریک می‌گوییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز