خبرگزاری کار ایران

فرماندار هوراند:

بنیاد مسکن و هلال احمر در هوراند تأسیس شود

کد خبر : ۱۲۲۶۷۸

مدیر کل بنیاد مسکن استان با ایجاد نمایندگی بنیاد مسکن در این شهرستان موافقت کرد.

ایلنا: فرماندار هوراند خواستار تأسیس بنیاد مسکن و هلال احمر در این شهرستان شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فریادخواه در جلسه شورای اداری هوراند که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان برگزار شد، صدور دستور تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط حضرت امام(ره) را از اقدامات بسیار مهم و دور اندیشانه امام راحل توصیف کرد و افزود: در زلزله اخیر بنیاد مسکن امتحان دیگری داد و تبعیت از ولایت را نه در حرف بلکه در ساحت عمل نیز محقق نمود.
وی با برشمردن دشواری‌های ساخت مسکن در روستاهای این شهرستان به دلایل متعدد از جمله انتخاب بانکهای عامل خارج از شهرستان هوراند، صعب العبور بودن راه‌ها، پراکندگی و کم جمعیتی برخی از روستا‌ها، تلاش و کوشش مضاعف بنیاد مسکن را برای فائق آمدن روستائیان به ساخت و ساز و علاقمندی آنان به ماندگاری در روستا‌ها ضروری دانست.
فریادخواه ضمن درخواست تأسیس بنیاد مسکن در این شهرستان، از جمعیت هلال احمر استان در بی‌توجهی به این شهرستان انتقاد نمود و افزود: از آنجا که علاج هر واقعه قبل از وقوع آن، مهم است؛ بنابراین چنانچه در این شهرستان اتفاقی بیفتد؛ وجود و حضور هلال احمر امر ضروری است؛ فلذا این شهرستان نیاز به حضور هلال احمر دارد.
فرماندار هوراند همچنین در خصوص واحدهای واگذار شده مسکن مهر هوراند خاطر نشان کرد: ادارات خدمات رسان از جمله برق، گاز، آب و مخابرات همکاریهای لازم را برای اتمام پروژه، انجام دهند.
پورمهدی بخشدار مرکزی هوراند هم در این جلسه با ذکر آمار و ارقام از طرح هادی مصوب، در حال تصویب، نقشه برداری شده و اجرا شده، اجرای طرح هادی روستاهای تابستانق، چناب، ازناب سفلی، دلقناب، توبین، خانکندی، دهرود و تازه کند داودلو و همچنین اجرای فاز دوم روستاهای آقبراز و مجید آباد را از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواستار شد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسع با بیان اینکه رسالت بنیاد مسکن محرومیت زدایی است؛ گفت: باابلاغ طرح خانه به خانه روستایی، مأموران ما به خانوار‌ها مراجعه و مقاومت واحدهای مسکونی آنان را ارزیابی می‌کنند و واحدهایی که نیاز به مقاوم سازی دارند به استفاده از تسهیلات به منظور احداثمسکن مقاوم دعوت می‌شوند.
محمدی همکاری بانک‌های عامل را برای ایجاد سر پناه مقاوم برای روستائیان خواستار شد.
در این جلسه مدیر کل بنیاد مسکن استان با ایجاد نمایندگی بنیاد مسکن در این شهرستان موافقت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز