خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

برقدار کردن چاه‌های کشاورزی؛ راهکاری مهم در استفاده بهینه از منابع تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۹۵

آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت جغرافیایی آن از جمله استان‌های کم آب در سطح کشور محسوب و با توجه به پسروی آب دریاچه ارومیه و همچنین نیاز به استفاده بهینه از منابع تولید جهت تحقق امر توسعه، برقدارشدن چاههای کشاورزی و نصب کنتورهوشمند در این چاه‌ها می‌تواند برنامه ریزان را در ساماندهی روند اجرای برنامه‌های زیربنایی این بخش مهم از اقتصاد ملی کمک ویاری نماید.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در بخش کشاورزی با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و برقدارنمودن چاههای کشاورزی، خواهد توانست بخش عمده‌ای از مشکلات را سامان بخشد.
به گزارش ایلنا، مسعود محمدیان در نشست شورای مدیران سازمان جهادکشاوزی آذربایجان شرقی افزود: بی‌تردید آب، از مهم‌ترین عوامل اصلی در تولید محصولات کشاورزی بوده و آبهای زیر زمینی نیز در تامین منابع آب در بخش کشاورزی نقش بسیار مهمی را برعهده دارند و استان به دلیل قرارگیری در موقعیت خاص جغرافیایی با محدودیتهای ویژه از نظر تامین آب مواجه و ارزش و اهمیت استفاده بهینه از این منبع حیاتی دربخش کشاورزی صد چندان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: منابع آب‌های زیر زمینی محدود در بسیاری از مناطق، با استفاده از موتورهای سوخت فسیلی و توسط بهره برداران استخراج و علاوه برتحمیل هزینه‌های گزاف به تولیدکننده و افزایش ناخواسته هزینه‌های بخش، محیط زیست نیز از این رهگذر آسیب می‌بیند.
محمدیان با اشاره به اینکه کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی، سهولت استفاده از پمپ‌های برق نسبت به پمپ‌های دیزلی، افزایش راندمان استفاده از چاه‌ها وکاهش قابل توجه هزینه‌های بخش کشاورزی از دیگر مزایای برقدار نمودن چاههای کشاورزی است گفت: سازمان جهادکشاورزی استان نیز در تعامل با نهادهای ذیربط تلاش دارد برقدار شدن چاههای کشاورزی را در راستای حمایت از تولیدکنندگان و افزایش بهره وری از منابع تولید در راستای تحقق توسعه پایدار در اولویت قرار توسعه این بخش قرار گیرد.
وی افزود: آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت جغرافیایی آن از جمله استان‌های کم آب در سطح کشور محسوب و با توجه به پسروی آب دریاچه ارومیه و همچنین نیاز به استفاده بهینه از منابع تولید جهت تحقق امر توسعه، برقدارشدن چاههای کشاورزی و نصب کنتورهوشمند در این چاه‌ها می‌تواند برنامه ریزان را در ساماندهی روند اجرای برنامه‌های زیربنایی این بخش مهم از اقتصاد ملی کمک نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز