خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کارخانه کبریت ستاره ممتاز:

کلیه معوقات حقوق کارگران را پرداخت کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۸۱

کارخانه کبریت ممتاز و ستاره ممتاز با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند. / طی ۳ سال اخیر هیچ کارگری از این کارخانه اخراج نشده است.

ایلنا: مدیرعامل کارخانه کبریت ستاره ممتاز گفت: از ۹ واحد تولیدی کبریت در کشور فقط ۳ واحد در حال فعالیت هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد کبیرنجات که در بازدید دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز و جمعی از اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی سخن می‌گفت افزود: اجرای بدون برنامه هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف یارانه واحدهای تولیدی و صنعتی، هزینه‌های سرسام آور حاملهای انرژی، مشکلات نقدینگی و سیاستهای غلط دولت قبلی در راستای عدم حمایت از واحدهای تولیدی باعثورشکستگی و تعطیلی این واحد‌ها و بیکاری کارگران شده است.
وی با بیان اینکه این مشکلات باعثشد که ما نتوانیم چندین ماه از حقوق کارگران را پرداخت کنیم گفت: ما با توکل به خدا و حمایت هیات مدیره و مدیرکارخانه توانستیم معوقات حقوق کارگران را پرداخت کنیم که در این حین صبر و تحمل کارگران در این مورد و درک موقعیت قرار گرفته از سوی آنان قابل تقدیر است.
کبیرنجات تعامل مناسب با کارگران را عامل موفقیت این کارخانه عنوان کرد و گفت: کارخانه کبریت ممتاز و ستاره ممتاز با توکل به خدا و همکاری و همراهی کارگران و برنامه ریزی مناسب توانست به فعالیت خود ادامه دهد به طوری که طی ۳ سال اخیر از تعداد شاغلین این کارخانه کاسته نشده است.
وی با اشاره به اینکه این کارخانه با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار می‌کند گفت: این کارخانه با ۲۷۰ نفر کارگر ۵۰ درصد کبریت مصرفی کشور را تولید می‌کند.
کبیرنجات با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی برای پابرجا ماندن نیاز به حمایتهای دولت دارند گفت: دولت با گشایش اعتبار ۳۰ درصدی و تامین نقدینگی که در دستور کار وزارت صنایع هم قرار دارد می‌تواند از واحدهای تولیدی در کشور حمایت کند و با این کاردوباره نفس تازه‌ای در وجود کارخانجات دمیده می‌شود ولی متاسفانه علی رغم اعلام مسئولین این مهم عملی نگردیده است.
کبیرنجات همچنین در خاتمه سخنان خود به پرداخت ۵۰ درصد هزینه دانشگاه کارگران، همسر و فرزندان آنان اشاره کرد و گفت: این اقدام بر اساس مصوبه هیات مدیره و در جهت برداشتن گامی موثر برای ارتقا سطح علمی کارگران و خانواده‌های آنان صورت گرفته است.
نعمت‌زاده از اعضای هیئت مدیره کبریت ممتاز و ستاره ممتاز نیز در این بازدید با بیان اینکه سعادت کارگر و کارفرما در تعامل با یکدیگر است گفت: این کارخانه نمونه بارز همکاری و همدلی بین کارگر و کارفرما است که باعثشد تا در برابر مشکلات با موفقیت به جلو حرکت کنیم.
لازم به ذکر دبیر اجرایی و مجری طرحهای آموزشی خانه کارگر تبریز به همراه جمعی از اعضای هئیت اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی از کارخانجات کبریت ممتاز و ستاره ممتاز و تخته نئوپان تبریز بازدید و با مدیر عامل و کارگران این واحدهای تولیدی به گفتگو نشستند.
همچنین در پایان این نشست‌ نمایندگان کارگران این کارخانه پیشنهادات و نقطه نظرات خود را بیان و طرفین نیز بر ادامه چنین تعاملاتی تاکید و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری فی مابین اعلام کردند و ضمنا از کلیه قسمتهای خط تولیدی، موزه و تعاونی مصرف این کارخانه بازدید و با کارگران از نزدیک گفتگو کردند.
در ادامه این بازدید حاج کریم صادق‌زاده دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اهدا لوحی از تلاش‌های محمد کبیرنجات مدیرعامل کارخانه کبریت ممتاز و ستاره ممتاز تجلیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز