خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

نوسازی و بازسازی ناوگان زراعی کمک به تحقق اهداف توسعه پایدار کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۱۲

کمبود سرمایه‌گذاری لازم دربخش مکانیزاسیون، عدم توانایی مالی کشاورزان، کوچک بودن اراضی وعدم‌ توازن‌ منطقی‌ بین ‌قیمت‌ محصولات کشاورزی و قیمت نهاده‌های مکانیزاسیون از جمله مشکلات توسعه مکانیزاسیون طی سال‌های گذشته بوده است.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با ابلاغ تسهیلات مکانیزاسیون، برش شهرستانی براساس اراضی زراعی و باغی و تعداد تراکتور و کمباین موجود در شهرستان‌ها و همچنین ضریب مکانیزاسیون انجام گرفته و به شعب بانک کشاورزی شهرستان‌ها ابلاغ شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود محمدیان در جلسه کارگروه اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به آمار ماشین آلات و ادوات کشاورزی و ضریب مکانیزاسیون استان گفت: هم اکنون در این استان ۲۹ هزارو ۲۹۸ دستگاه تراکتور زراعی، ۵۸۹ دستگاه تراکتورهای باغی و ۵۶۰ دستگاه کمباین وجود داشته و ضریب مکانیزاسیون ۵۴/۱ اسب بخار در هکتار است.
وی با بیان اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی تخصصی و توسعه خدمات پس از فروش از اهداف اصلی سازمان است افزود: افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مدنظر قرار گرفته و در این راستا، طراحی، ساخت نمونه و بهینه‌سازی ادوات، افزایش بازده ماشین‌های کشاورزی، تعیین مناسب‌ترین شیوه کاربرد ادوات، بررسی مسائل مکانیزاسیون در مناطق مختلف و همچنین نحوه افزایش بازده انرژی مصرفی در بخش کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.
محمدیان با اشاره به افزایش قیمت ماشین‌آلات و عدم تناسب آن با قیمت محصولات کشاورزی افزود: این امر توان سرمایه ‌گذاری در بخش کشاورزی را کم نموده است وکمبود سرمایه‌گذاری لازم دربخش مکانیزاسیون، عدم توانایی مالی کشاورزان، کوچک بودن اراضی وعدم‌ توازن‌ منطقی‌ بین ‌قیمت‌ محصولات کشاورزی و قیمت نهاده‌های مکانیزاسیون از جمله مشکلات توسعه مکانیزاسیون طی سال‌های گذشته بوده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: تامین ماشین‌های کشاورزی کافی و مناسب جهت تولید محصولات اساسی، استفاده بهینه از ماشین‌های کشاورزی موجود با گسترش خدمات فراگیر پس از فروش، هدفمند نمودن حمایت‌ها جهت توسعه مکانیزاسیون در تولید محصولات اساسی، حمایت و تقویت تشکل‌های مکانیزاسیون، استقرار نظام اطلاع‌ رسانی مناسب تولیدکنندگان و بهره‌برداران ماشین‏آلات کشاورزی وهمچنین حمایت وتقویت تحقیقات کاربردی، آموزشی وترویجی مکانیزاسیون از جمله راهکارهایی است که می‌تواند توسعه مکانیزاسیون درعرصه‌های کشاورزی را تحقق بخشد.
محمدیان تصریح کرد: تعامل سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و شرکت تراکتورسازی ایران، بخشی از مشکلات اساسی توسعه مکانیزاسیون را مرتفع نموده، ولی ایجاد بستری لازم برای افزایش توان بهره برداران جهت نوسازی و بازسازی ناوگان زراعی، مهم‌ترین مسئله‌ای است که نیاز به تامین تسهیلات لازم و حمایت‌های ویژه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز