خبرگزاری کار ایران

دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی تاسوعا و عاشورا در آذربایجان شرقی نظارت می‌کند

کد خبر : ۱۲۰۱۷۲

امسال ۹۴ اکیپ متشکل از ۱۵۳ بازرس بهداشتی و روحانی در تبریز و شهرستان‌ها به صورت رایگان بر ذبح دامهای قربانی عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا نظارت خواهند کرد.

ایلنا: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی آذربایجان شرقی بر دام‌های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا بهراد زندیه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، در جلسه هماهنگی اکیپ‌های نظارت شرعی و بهداشتی، آمادگی کامل این اداره کل را جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دامهای قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام کرد.
وی گفت: امسال ۹۴ اکیپ متشکل از ۱۵۳ بازرس بهداشتی و روحانی در تبریز و شهرستان‌ها به صورت رایگان بر ذبح دامهای قربانی عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا نظارت خواهند کرد.
زندیه ضمن تأکید بر تأمین سلامت و بهداشت جامعه و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گفت: هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع می‌باشد اما بر اساس تبصره ۲ ماده ۲ آیین‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت مبنی بر اینکه کشتار دام‌های قربانی در تاسوعا و عاشورای و مراسم مذهبی و ملی در خارج از کشتارگاه مجاز است، در همین راستا اکیپهای ثابت و سیار این اداره کل در روز تاسوعا از ساعت ۶ بعد از ظهر تا پایان عزاداری‌ها و در روز عاشورا از ساعت ۷ صبح آماده بازرسی و نظارت شرعی و بهداشتی بر دامهای قربانی هستند.
بر همین اساس، اکیپهای ثابت در شهرستان تبریز در محل کشتارگا‌ه‌ تبریز و شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز، مؤسسه خیریه حمایت از مستمندان، و در شهرستان‌ها در محل کشتارگاه‌های دام و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان آماده نظارت بر کشتار دام‌های قربانی هستند.
زندیه در پایان اظهار داشت: هدف از این طرح ارائه خدمات بهداشتی و شرعی برای عزاداران حسینی در سطح استان است، لذا از مردم خواست جهت بهره‌گیری از خدمات اکیپ‌های سیار در تبریز با شماره تلفنهای۱۵۱۲،۴۴۳۹۲۷۲ و ۴۴۴۲۵۳۳، و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز