خبرگزاری کار ایران

آنفلوآنزای پرندگان در استان آذربایجان شرقی مشاهده نشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۸۱

در طرح پایش فعال این بیماری که جدیدا به اتمام رسیده همکاران ما با مراجعه به واحدهای صنعتی، روستایی، بازار عرضه پرندگان زنده، باغ پرندگان و… از آن‌ها نمونه‌برداری کرده و براساس تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست‌ آمده اقدامات ضروری و تکمیلی را کار‌شناسان اداره مبارزه با بیماریهای طیور انجام می‌دهند که نتیجه کلیه نمونه‌ها در مراجعات از نظر این بیماری منفی اعلام شد.

ایلنا: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در طرح پایش فعال بیماری آنفلوآنزا پرندگان موردی از این بیماری در این استان مشاهده نشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا بهراد زندیه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه پایش بیماری‌ آنفلوآنزا در کشور ما به دو شکل فعال و غیرفعال انجام می‌شود، گفت: پایش غیرفعال در طول سال بدون در نظر گرفتن فصل، زمان و… انجام می‌گیرد به این ترتیب که تلفات غیرعادی طیور به مراکز دامپزشکی اعلام شده و همکاران ما بلافاصله به این واحد‌ها مراجعه کرده و نمونه‌برداری‌های لازم را انجام می‌دهند.
زندیه تصریح کرد: در طرح پایش فعال این بیماری که جدیدا به اتمام رسیده همکاران ما با مراجعه به واحدهای صنعتی، روستایی، بازار عرضه پرندگان زنده، باغ پرندگان و… از آن‌ها نمونه‌برداری کرده و براساس تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست‌ آمده اقدامات ضروری و تکمیلی را کار‌شناسان اداره مبارزه با بیماریهای طیور انجام می‌دهند.
وی افزود در این طرح همکاران تلاشگر ما با مراجعه به ۷۹ واحد صنعتی پرورش طیور گوشتی، تخم گذار و پرورش بوقلمون و سایر ماکیان و ۲۱ روستا و اخذ و آزمایش ۱۵۰۰ نمونه سرم در اداره کل دامپزشکی استان و مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور نتیجه کلیه نمونه‌ها از نظر این بیماری منفی اعلام شد.
زندیه اظهار داشت: شرایط سرمایه گذاری در صنعت دام و طیور آذربایجان شرقی بسیار عالی بوده و با توجه به توان علمی و تخصصی کار‌شناسان دامپزشکی استان قادریم امنیت سرمایه گذاری در این حوزه را تضمین کنیم.
مدیر کل دامپزشکی استان در پایان از مرغداران خواست: با توجه به سرد شدن هوا و چرخش بیشتر ویروس در محیط ضوابط بهداشتی دامپزشکی را رعایت نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز