خبرگزاری کار ایران

افزایش ۵۳ درصدی وزن کالاهای صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۰۱

در هفت ماهه اول سال جاری مقدار ۶۹۳ هزار و ۸۰ تن انواع کالا به ارزش ۵۹۷ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۰۰ دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: در هفت ماهه اول سال جاری وزن کالاهای صادراتی استان و سایر گمرکات کشور معادل یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۰ تن بوده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جعفر عظمایی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در هفت ماهه اول سال جاری مقدار ۶۹۳ هزار و ۸۰ تن انواع کالا به ارزش ۵۹۷ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۰۰ دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.
وی با بیان اینکه این ارقام در مقایسه با سال قبل از لحاظ وزنی ۵۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۰ درصد رشد داشته است، افزود: در هفت ماهه اول سال ۹۲ مقدار ۲۶۶ هزار و ۵۷۸ تن انواع کالا به ارزش ۵۵۸ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۶ دلار از طریق گمرکات استان آذربایجان شرقی وارد کشور شده است.
عظمایی با بیان اینکه این ارقام نسبت به مدت مشابه سال ۹۱، به لحاظ وزنی ۲۱ و به لحاظ ارزشی از ۲۶ درصد کاهش برخوردار بوده است تصریح کرد: در هفت ماهه اول سال ۹۲ مقصد صادرات کالاهای غیر نفتی به ۸۷ کشور و واردات از ۳۸ کشور بوده است.
وی گروه کالاهای صنعتی، کشاورزی، محصولات پتروشیمی و شیمیایی، فلزی، سنگ و مواد معدنی، فرش و صنایع دستی و محصولات مس سونگون را از عمده موارد صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی برشمرد.
عظمایی در پایان خاطر نشان ساخت: آمار صادرات کالاهای غیر نفتی استان بدون احتساب صادرات خدمات فنی و مهندسی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز