خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

استقبال کشاورزان آذربایجان شرقی ازسخنان رئیس جمهوردر کنگره سراسری خانه کشاورز

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۴۹

سخنان دکتر روحانی در جلسه خانه کشاورز بهره برداران را نسبت به آینده این بخش امیدوار ساخت.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از استقبال گسترده بهره برداران و کشاورزان این استان از سخنان رئیس جمهور درچهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان که در جلسه ستاد گندم استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت افزود: سخنان دکتر روحانی در جلسه خانه کشاورز بهره برداران را نسبت به آینده این بخش امیدوار ساخت.
وی با اشاره به حضور رئیس جمهور درچهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: دکتر روحانی در اظهاراتی مهم و کم‌سابقه پیرامون بخش کشاورزی، احیاء بخش کشاورزی را رسالت دولت دانست و با وجود تحریم‌ها و بدهی‌های گذشته، متعهد شد قدم به قدم برای توسعه بخش کشاورزی گام بردارد.
محمدیان تصویب به‌موقع قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی که شامل ۲۴ قلم و به‌ویژه گندم است، را از دیگر اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: اختصاص ۲هزار میلیارد ریال کمک مازاد به صندوق بیمه محصولات کشاورزی و خبر ایشان از تامین منابع لازم و بدهی‌های دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی از دیگر مطالبی است که می‌تواند در افزایش بیمه محصولات کشاورزی قدم‌های مفیدی بردارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به تأمین کودشیمیایی کشت پاییزه محصولات کشاورزی که شامل فسفاته و پتاسه می‌شود که با تأمین خط اعتباری۵۰۰ میلیون دلاری از طریق بانک مرکزی تأمین شده است ادامه داد: در مدت استقرار دولت یازدهم، تأمین خط اعتباری از منابع بانک مرکزی به میزان ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای متقاضیان تأمین مکانیزاسیون مورد نیاز و همچنین تأمین خط اعتباری از طریق منابع بانک کشاورزی به میزان سه‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش کاشت، داشت و برداشت صورت گرفته است.
وی به تامین سرمایه در گردش برای توزیع کود مورد نیاز مردم از محل منابع بانک کشاورزی اشاره نمود و افزود: از محل منابع داخلی نیز سرمایه در گردش برای تأمین بذر اختصاص یافته و اعتبارات مناسبی از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است.
محمدیان با بیان اینکه رئیس جمهور با طرح این مطلب که خود در زمان کودکی یک کشاورز بوده است روحیه امید را در بهره برداران بخش دو چندان ساخته است افزود: دکتر روحانی به اینکه سود کشاورزی در مقایسه با بخش‌های دیگر کمتر است، اذعان نمودند و این می‌رساند که ایشان از نزدیک با مشکلات بخش آشنایی کافی دارند.
وی با بیان اینکه طبق تاکید رئیس جمهور کشاورزی برای احیاء نیاز به سرمایه دارد، افزود: دولت یازدهم احیاء بخش کشاورزی را به‌عنوان رسالت ملی در دستور کار قرار داده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در مورد تامین کود مورد نیاز کشت پاییزه اقدامات لازم انجام پذیرفته است افزود: در مورد تامین کود و بذر مشکلی وجود نداشته که امیدوارم با نزول باران رحمت الهی در روزهای آینده بتوانیم در تحقق آنچه در مورد کشت پاییزه برنامه ریزی شده نائل شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز