خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی:

با محدودیت‌های فعلی حضور در شبکه‌های اجتماعی مجازی گسترش می‌یابد

کد خبر : ۱۱۸۵۰۲

وقتی در برخورد با یک پدیده فرهنگ‌سازی انجام نمی‌شود و به علت تفاوت‌های فرهنگی که در عالم مجازی و عالم حقیقت وجود دارد مشکلاتی پدید می‌آید / لازم است راه درست استفاده از هر پدیده‌ای را قبل از استفاده از آن آموخت.

ایلنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی فقدان شبکه‌های اجتماعی واقعی را عامل گسترش شبکه‌های اجتماعی مجازی دانست.
به گزارش ایلنا، «امیر عباس‌زاده» گفت: با توجه به محدودیتی که در جامعه ما برای شرکت در شبکه‌های اجتماعی غیر مجازی وجود دارد، نیاز به زندگی جمعی و مشارکت اجتماعی برای گروه‌های هم سن، هم کلاس و گروههای با ویژگی‌های مشترک به شکل‌های دیگری از جمله حضور در شبکه‌های اجتماعی مجازی رخ نمایی می‌کند.
عباس‌زاده نیاز به مشارکت، ارتباط و همدلی و پذیرفته شدن در گروه‌های با روح مشترک را از جمله نیازهای قشر جوان دانست.
وی در مورد پیامدهای مثبت شبکه‌های اجتماعی مجازی خاطر نشان کرد: توسعه سرمایه اجتماعی، رفع افسردگی و بیرون آمدن از تنهایی برای بعضی از جوانان افسرده و بیکار، کسانی که تحت فشار روانی‌اند و امکان بیرون رفتن و حضور در گروه‌های جمعی را ندارند از پیامد‌های مثبت شبکه‌های اجتماعی مجازی است.
وی افزود: نامحدود بودن شکل روابط در عالم مجازی و دسترسی به یک سری اطلاعات که اساسا بار منفی به همراه دارد نیز جزو پیامدهای منفی شبکه‌های اجتماعی است.
معاون اجتماعی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه لازم است به صورت یک واقعیت به پدیده شبکه‌های اجتماعی مجازی نگاه شود، بیان کرد: وقتی در برخورد با یک پدیده فرهنگ سازی انجام نمی‌شود و به علت تفاوت‌های فرهنگی که در عالم مجازی و عالم حقیقت وجود دارد مشکلاتی پدیدمی آید، بنابراین لازم است راه درست استفاده از هر پدیده‌ای را قبل از استفاده از آن آموخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز