خبرگزاری کار ایران

نوآوری‌های برق تبریز در جشنواره ملی علم تا عمل معرفی شدند

کد خبر : ۱۱۸۴۲۰

ربات نصب اسپیسر بین فازی با طول متغیر، سیستم مونیتورینگ، کنترل و اتوماسیون مبتنی بر مدیریت بار و سیستم تشخیص فاز مشترکین برق تکفاز در شبکه‌های توزیع، ابتکارات ارائه شده برق تبریز در این نمایشگاه هستند.

ایلنا: جدید‌ترین نوآوری‌های مهندسین شرکت توزیع نیروی برق تبریز در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، ربات نصب اسپیسر بین فازی با طول متغیر، سیستم مونیتورینگ، کنترل و اتوماسیون مبتنی بر مدیریت بار و سیستم تشخیص فاز مشترکین برق تکفاز در شبکه‌های توزیع، ابتکارات ارائه شده برق تبریز در این نمایشگاه هستند.
ربات نصب اسپیسر که توسط سعید رسالی و اکبر باقری ساخته شده است، قادر است بدون اعمال خاموشی و در کمترین زمان اسپیسر‌ها را بر روی شبکه غیرقابل دسترس به روش‌های معمول، بدون نیاز به بالابر، نصب و یا در صورت لزوم جمع آوری نماید.
همچنین این اسپیسر‌های طراحی شده ضمن داشتن قابلیت تغییر طول در مقابل تنش‌های مکانیکی ناشی از دمپینگ و حرکات ناشی از طوفان در شبکه دوام بیشتری خواهد داشت.
سیستم تشخیص فاز نیز که توسط میثم صادقی طراحی و ساخته شده، این امکان را فراهم می‌آورد که تعداد و نوع هر کدام از مشترکین را در یکی از فاز‌های R، Tو یا S شبکه توزیع برق تعیین نماید.
در این سیستم از تکنولوژی مدولاسیون داده روی خطوط برق(DLC) استفاده شده است. این دستگاه نقش اساسی در پیاده سازی طرح‌های کاهش تلفات، متعادل سازی بار و استقرار سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS) ایفا می‌نماید.
علاوه بر این صادقی سیستم مونیتورینگ، کنترل واتوماسیون مبتنی بر مدیریت بار را در این جشنواره عرضه کرد که این سیستم نیز بستر سازی لازم را برای پیاده سازی سیاست‌های آموزشی و فرهنگی در بخش مدیریت مصرف و سیستم‌های هوشمند در شبکه‌های توزیع فراهم می‌آورد.
از جمله قابلیت‌های این سیستم مقایسه پارامترهای الکتریکی شامل ولتاژ، جریان، توان و هارمونیک‌های تولیدی بارهای مختلف از جمله بارهای روشنایی و مشخصات خروجی آن‌ها از قبیل دما و شار نوری می‌باشد.
همچنین امکان مانیتورینگ، کنترل و اتوماسیون بار‌ها از طریق سیستم پیام کوتاه(GSM) در این نمونه پیاده سازی شده است.
بر پایه این گزارش، تمامی طرح‌های ارائه شده توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز در این نمایشگاه به صورت عملی در این شرکت با موفقیت مورد آزمایش قرارگرفته و هم اکنون در انجام امورات استفاده می‌شود.
گفتنی است چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با شرکت نزدیک به یک هزار نوآوری از سراسر کشور ۱۱ تا ۱۴ آبان ماه در محل مصلای بزرگ تهران در حال برگزاری می‌باشد که ۶۰ طرح برگزیده استان آذربایجان شرقی نیز در آن خلاقیت‌های خود را ارائه کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز