خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

آمده‌ایم تا آذربایجان را به جایگاه واقعی آن بازگردانیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۹۱

تیجه رفتار عقلانی و مبتنی بر مردم‌سالاری دینی در مقطع کوتاه بعد از انتخابات ۲۴ خرداد، ثمرات فراوانی به دنبال داشته و با برگزاری این انتخابات، گام‌های مهمی به سوی بازسازی اعتماد ملی و نزدیک کردن مردم به حاکمیت، تضمین اسلامیت و جمهوریت نظام، بازآفرینی نشاط و امید ملی، ایجاد فرصت‌های ملی برای حل معضلات و چالش‌های بین‌المللی، فراهم کردن نشاط سیاسی و آماده کردن زمینه تضارب آرا و تعامل گروه‌های سیاسی برداشته شده است.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید آمده‌ایم تا بار دیگر آذربایجان را به جایگاه واقعی آنکه به تعبیر مقام معظم رهبری، سر ایران است بازگردانیم.
به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده عصر امروز(دوشنبه) در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: نتیجه رفتار عقلانی و مبتنی بر مردم‌سالاری دینی در مقطع کوتاه بعد از انتخابات ۲۴ خرداد، ثمرات فراوانی به دنبال داشته و با برگزاری این انتخابات، گام‌های مهمی به سوی بازسازی اعتماد ملی و نزدیک کردن مردم به حاکمیت، تضمین اسلامیت و جمهوریت نظام، بازآفرینی نشاط و امید ملی، ایجاد فرصت‌های ملی برای حل معضلات و چالش‌های بین‌المللی، فراهم کردن نشاط سیاسی و آماده کردن زمینه تضارب آرا و تعامل گروه‌های سیاسی برداشته شده است.
وی افزود: تداوم این راه مبارک، نیازمند بینش روشن درباره مبانی عملی دولت تدبیر و امید و همچنین نیازمند برنامه‌هایی است که دولت منتخب بنا دارد در طول چهار سال آینده به تدریج اجرا کند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه همکاری خود با دکتر روحانی در کسوت نمایندگی مجلس در دوره‌های چهارم و پنجم، گفت: در این مدت ایشان را فردی محکم و استوار بر باورهای فکری خود دیدم و مطمئنم آنچه را که صواب تشخیص دهد عمل می‌کند و هرگز از باورهای خود کوتاه نمی‌آید؛ لذا با‌شناختی که از ایشان دارم تمام آنچه را که در ایام انتخابات بیان کرده‌اند عمل خواهند کرد.
جبارزاده با اشاره به اولویت‌های کاری خود در مسؤولیت استانداری آذربایجان شرقی، گفت: احیای دریاچه ارومیه به عنوان میراثفرهنگی و زیست محیطی‌‌ همان طور که در اولین جلسه هیأت دولت مطرح شد اولویت کاری بنده نیز خواهد بود و تلاش خواهم کرد با همکاری وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست و کمک نمایندگان مجلس، حیات را به این دریاچه بازگردانم.
وی با بیان اینکه دکتر روحانی در سفر به تبریز، ایجاد فرهنگستان زبان و ادبیات آذری در آذربایجان شرقی را به مردم استان وعده دادند، افزود: اجرایی کردن قول ایشان، وظیفه‌ای بر گردن بنده به عنوان نماینده دولت است و در این راستا، از اندیشمندان، استادان حوزه و دانشگاه و همه صاحب‌نظران، آماده‌سازی این مهم را خواهانم.
جبارزاده ابراز امیدواری کرد با ایجاد این فرهنگستان، زبان آذری که شیرین‌ترین گویش در مدح ائمه اطهار و ترویج حب وطن و ایجاد صفا و صمیمت است، تقویت شده و دوباره شاهد خلق آثار ارزشمندی از شعرا و نویسندگان این خطه از ایران اسلامی باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید آمده‌ایم تا با کمک نماینده مقام معظم رهبری در استان، روند ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به استان تسریع کنیم تا آذربایجان شرقی، استان نمونه در ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاری باشد و نخواهیم گذاشت احدی از شهروندان به علت برخوردهای نادرست وناملایمات به استان دیگر رفته یا ترک وطن نماید.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری همه نمایندگان، سهم استان را از بودجه‌های سالیانه و دیگر اعتبارات ملی افزایش داده و با همت نمایندگان، زیربناهای توسعه استان را فراهم کنیم تا بخش خصوصی با خیالی آسوده شکوفا شود.
جبارزاده ادامه داد: آمده‌ایم جان تازه‌ای به طرح‌های نیمه‌تمام و مهم و زیربنایی استان که سالیان دراز در رکود و گاهی تعطیلی هستند بدهیم و تلاش خواهیم کرد به استناد قوانین مترقی که بخشی از آن‌ها در مجلس تصویب شده و بخشی در حال بررسی است، عمران و آبادی استان را با روش‌های نو و کمترین وابستگی به درآمدهای نفتی رونق دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امید و نشاط، کلید حل بسیاری از مشکلات موجود است، افزود: آمده‌ایم تا روح صفا و صمیمیت، اخوت و برادری، محبت و گذشت و ارتباط توام با خضوع و متانت را بین مردم و مسؤولان استان ارتقا دهیم و نشاط و شادابی را به استان و مردم بزرگوار بازگردانیم.
وی افزود: به نمایندگی از دولت تدبیر و امید آمده‌ایم تا یار و مددکار هنرمندان، شعرا و نویسندگان و فرهیختگان استان برای خلق آثار نو باشیم.
جبارزاده با تاکید بر اینکه بدون پشتوانه مردم و همراهی آنان، امکان اجرای هیچ کاری نیست، افزود: آمده‌ایم تا عزت و اقتدار حکومت اسلامی را در استان ارتقا دهیم و با مردم راستگو باشیم، چرا که اگر مردم صداقت ببینند تحمل هرگونه سختی و ناملایمات را خواهند داشت.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: آمده‌ایم تا پاسدار خون شهیدان و ادامه دهنده راه مقدس آقا مهدی عزیز و یاران باوفای این بزرگوار باشیم، چرا که خواسته این عزیزان، عزت اسلام و حفظ میهن و اقتدار مردم در سایه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فرزند زهراست.
وی با بیان اینکه این مهم، مگر با لطف و عنایت حضرت حق می‌سر نمی‌شود، افزود: روزهای خوش و سالیان مبارک در انتظار آذربایجان قهرمان است.
جبارزاده همچنین با تاکید بر تشکیل کمیته‌های کاری با همکاری نمایندگان استان در مجلس، ابراز امیدواری کرد گزارشی از وضعیت موجود و کم و کاستی‌های استان و راهکارهای حل مشکلات، تهیه و تقدیم دولت محترم شود.
استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای سخنان خود نیز ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و گرامیداشت ۱۳ آبان، گفت: انقلاب اسلامی ما نشأت گرفته از قیام اباعبدالله(ع) و‌زاده عاشوراست و ۱۳ آبان هم روز مبارزه با استکبار و یزیدیان زمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز