خبرگزاری کار ایران

عکاس خبرگزاری ایسنا:

مردم تبریز شهری فرهنگی را ساخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۰۶

چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه با موضوع اولین‌های تبریز از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

ایلنا: عکاس خبرگزاری ایسنا شهر تبریز را شهری آرام و زیبا با مردمی معرفی کرد که فرهنگ را می‌شناسند.
به گزارش ایلنا امین نظری گفت: روزهای خوبی را در تبریز گذراندم و توانستم عکسهای متنوعی در موضوعات مرتبط با اولینهای تبریز را ثبت کنم.
به گفته این عکاس خوزستانی، این جشنواره عکس در مدت برگزاری خود منشا اتفاقات خوبی برای تبریز و فضای فرهنگی آن بوده است و استمرار ایجاد این فضای فرهنگی را می‌توان در بخشهای مختلف جامعه به خوبی مشاهده و لمس نمود.
دارنده مدال ویژه شصت و هشتمین جشنواره عکس آساهی شیمبون ژاپن افزود: شهروندان تبریزی مردمی مهربان و خونگرم هستند و با مهمانان رفتار خوب و همکارانه‌ای دارند.
عکاس راه یافته به مرحله نهایی چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه، وی در تشریح این مساله گفت: فعالیت در شهر تبریز برای عکاسان مستند خیابانی کار راحت و ثمربخشی است و این مساله به دلیل جو مثبت و فرهنگی شهر و برخورد خوب مردم است.
این عکاس جوان خوزستانی، علت این برخورد خوب را استمرار نگاه فرهنگی در این شهر در زمینهای مختلف و اهمیتی که مردم به مقولات فرهنگی می‌دهند عنوان کرد.
نظری همچنین با اشاره به اینکه دو موضوع «عکاسی» و «مطبوعات» را برای ارائه مجموعه‌های مستند خود انتخاب نموده و در مدت حضور در تبریز در خصوص این دو موضوع با نگاهی به امروز و تحولات جدید شهر تبریز عکاسی کرده، گفت: علاوه بر این موضوعات، برای دیدن و عکاسی بازار تبریز به این مکان زیبا و تاریخی نیز رفتم و در تیمچه مظفریه عکسهای خوبی را ثبت کردم.
عکاس خبرگزاری ایسنا در دفتر اهواز، انتخاب و معرفی موضوع برای جشنواره‌ها را راهی برای هدفدار شدن آن‌ها دانست و گفت: با این وجود، موضوعات اعلام شده برای مرحله نهایی چهارمین جشنواره عکس فیروزه به خصوص برای عکاسان غیر بومی کمی گنگ هستند و سخت است عکاسی از یک فرهنگ و شهر دیگر طی چهار روز بتواند به جمعبندی و دیدگاه کاملی برای تهیه مجموعه عکس دست پیدا کند.
وی پیشنهاد کرد در دوره‌های آتی جشنواره در کنار موضوعاتی که هدفشان معرفی هرچه بیشتر و بهتر شهر تبریز است، بخشی با موضوع آزاد هم گنجانده شود تا موضوعات ویژه‌ای که عکاس در مدت حضورش با آن‌ها برخورد می‌کند هم جایی برای ظهور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز