خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

چراغ تئا‌تر آذربایجان شرقی روشن‌تر از همیشه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۵۳

اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۹۱ و امسال حمایت ویژه‌ای از حوزه‌ تئا‌تر داشته و ۴۵ اجرای عمومی در سال ۹۱ و ۴۷ اجرای عمومی در سال ۹۲ نشان دهنده‌ میزان بالای مشارکت و فعالیت هنرمندان این حوزه و حمایت اداره‌ کل است.

ایلنا: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تئا‌تر استان با حضور پیشکسوتان و جوانان این عرصه تلاش‌های ارزشمندی را در سال جاری انجام داده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، «اکبر آرمند» با اشاره به تخصیص یک میلیارد و سی میلیون ریال اعتبار در سال ۹۱ و یک میلیارد ریال در سال ۹۲ به حوزه تئا‌تر آذربایجان‌شرقی و همچنین اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال از طرف معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجمن تئا‌تر استان درخصوص حمایت از اجراهای عمومی گفت: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۹۱ و امسال حمایت ویژه‌ای از حوزه‌ تئا‌تر داشته و ۴۵ اجرای عمومی در سال ۹۱ و ۴۷ اجرای عمومی در سال ۹۲ نشان دهنده‌ میزان بالای مشارکت و فعالیت هنرمندان این حوزه و حمایت اداره‌ کل است.
وی افتتاح تئا‌تر شهر تبریز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را از مهم‌ترین فعالیتهای انجام گرفته در این راستا عنوان کرد و گفت: ظرفیت این مجموعه هنری در سالن اصلی ۲۱۲ نفر، ‌ پلاتو ۶۰ نفر و بلک‌باکس ۷۰ نفر است.
وی افزود: همچنین در طول سال گذشته و امسال دو مسابقه نمایشنامه‌نویسی با موضوع دفاع مقدس اجرا شده که درآن راستا چاپ کتاب «به رنگ آب» شامل آثار اولین فراخوان تولید متون نمایشی از کتاب‌های «لشکر خوبان» و «دا» و همچنین چاپ کتاب «سجده بر خاک» شامل آثار فراخوان تولید متون نمایشی از کتاب‌های «نورالدین پسر ایران» و «خاکهای نرم کوشک» از دیگر اقدامات بدیع و ماندگار در این عرصه است.
وی گفت: فراخوان سومین متن نمایشنامه‌نویسی از کتاب «پایی که جا مانده است» در دست اقدام است.
آرمند برگزاری جشنواره تئا‌تر با موضوع «یک متن چند نگاه» را به عنوان یکی از ابتکارات حوزه‌ تئا‌تر در سطح کشور عنوان کرد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر استانی، برگزاری اردیبهشت تئا‌تر ایران، برگزاری جشنوارهٔ تئا‌تر جوان مرند، تئا‌تر مردم مراغه، تئا‌تر زیر پنج دقیقه اهر، تجلیل از فعالان تئا‌تر استان و راهیابی چندین نمایش از استان به جشنواره‌های سراسری را از دیگر فعالیتهای حوزهٔ تئا‌تر استان در سال ۹۲ عنوان کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که هنرمندان حوزه تئا‌تر و دست‌اندرکاران تئا‌تر استان بتوانند از این بستر فراهم شده ‌‌نهایت استفاده را ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز