خبرگزاری کار ایران

فراخوان خانه کارگر آذربایجان‌شرقی برای شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان

کد خبر : ۱۱۷۷۷۹

حضور کارگران در‌جبهه استکبار‌ستیزی هیچگاه کمرنگ نخواهد شد.

ایلنا: خانه کارگرجمهوری اسلامی ایران تشکیلات استان آذربایجان شرقی در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حوادثاین مناسبت تاریخی، از کارگران کشور دعوت کرد تا با حضور در راهپیمایی بزرگ ۱۳ آبان باردیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کنند.
به گزارش ایلنا خانه کارگر در این بیانیه آورده است:

سیزدهم آبان همچنان روز حماسه است. روزی که یادآور نقطه عطف انقلاب و به گفته امام راحل، روزی که انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول رقم خورد. این نگرش ریشه در مقاومت و ایستادگی دارد، اندیشه‌ای که توسط امام خمینی(ره) از سال ۴۳ بنیان گذاشته شد و از سوی دانشجویان خط امام ادامه یافت. ۱۳ آبان، یادآور حماسه جوانان این کشور در راه مبارزه با استکبار جهانی و الگو شدن این ایستادگی در مقابل جهانخواران و زور گویان و مستکبران جهانی برای جوانان و مردم کشورهای مظلوم و مستضعف دنیا است. در سیزده آبان سال ۱۳۴۳، امام خمینی را به دلیل سخنرانی بر علیه قانون کاپیتولاسیون بصورت شبانه توسط عوامل شاه دستگیر و پس از زندانی کردن روانه تبعید نمودند. این رویداد زمینه‌ای برای رشد و بالندگی فکر‌ها و روح‌های ملت ایران شد که نتیجه این بیداری و رشد را می‌توان در ۱۴ سال بعد یعنی در سیزده آبان ۱۳۵۷، تظاهرات پاک‌ترین و بی‌آلایش‌ترین مردم یعنی دانش آموزان بر علیه رژیم ستم شاهی دید که با نثار عزیز‌ترین داراییشان زمینه‌ای برای پیروزی این انقلاب شکوه‌مند شدند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آشکارشدن توطئه‌های طراحی شده در کشور و بوجود آمدن مشکلات متعدد در بین سطوح مختلف جامعه، نوبت به قشر فعال و آینده ساز کشور یعنی دانشجویان انقلابی رسید که به مقابله با دسیسه چینی و خیانت‌های سفارت آمریکا بپردازند. دانشجویان خط امام و انقلاب در سیزده آبان سال ۱۳۵۸با تصرف و دستگیری عوامل سفارت خانه آمریکا در تهران و کشف مدارکی از جاسوسی و خیانت‌های این سفارتخانه کمک بزرگی به حرکت انقلاب کردند. در ۱۳ آبان سال ۵۸ مبارزه با استکبار شکل واقعی تری به خود گرفت و ملت ایران سلطه جهانی را در شرایطی به مبارزه طلبید که در این راه مردان و زنان بسیاری با شجاعت حاکمیت امپریالیسم جهانی را به چالش کشیده بودند.
خانه کارگر آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این بیانیه تصریح کرده است: چنین است که از ۱۳ آبان سال ۴۲ که حضرت امام خمینی(ره) در راه مبارزه با استکبار به تبعید رفتند و بعد از آن ۱۳ آبان سال ۵۷ که دانش آموزان غیور در مقابله با رژیم استبدادی به خاک و خون کشیده شدند ودر برهه تاریخی سیزدهم آبان ۵۸(تسخیر لانه جاسوسی) تا به امروز ملت ایران با هدایت مقام معظم رهبری بر سرآرمان‌های امام راحل ایستاده است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سه دهه از انقلاب شکوه‌مند اسلامی گذشته است و هنوز استکبار جهانی و همدستانش از اهداف شوم خود در مسیر انقلاب دست بر نداشته‌اند و در این سال‌ها با ایجاد انواع تحریم‌ها و فشار‌های بین المللی به بهانه‌های واهی از جمله زیر سئوال بردن حقوق هسته‌ای ایران می‌خواهند جبهه استکبار ستیزی را در کشور تضعیف کنند اما ملت ایران با هر عقیده‌ای و در هر جریانی و صنفی بر این عهد و پیمان استوارند که باید بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب دشمن را حتی در مذاکرات بین المللی که برای احقاق حقوق ملت انجام می‌گیرد جدی گرفت و هیچگاه نباید خدعه‌ها و توطئه‌های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را فراموش کرد. از این رو کارگران کشور نیز همپای آحاد جامعه بر این عقیده‌اند که هیچگاه مبارزه با جبهه ظلم و استکبار در کشور کمرنگ نخواهد شد و کارگران ایران هیچگاه فراموش نخواهند کرد که غرب برای رسیدن به منافع جهانی خویش آن‌ها را در مسیر تحریم‌های اقتصادی قرار داده است.
خانه کارگر آذربایجان شرقی در این بیانیه پیام امروز۱۳ آبان را‌‌ همان دمیدن روحیه ظلم ستیزی و نفی هرگونه طاغوت و مبارزه برای رسیدن به آزادی و عدالت که تمام مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و قلوب انسان‌ها و ملت‌های آزاده را تسخیر کرده است عنوان و تصریح کرده است: بر این اساس، بدون تردید پاسداشت یوم الله ۱۳ آبان امسال بیش از سال‌های گذشته مهم و تاثیرگذار است و وظیفه دینی و ملی کارگران و همه اقشار جامعه است که در این روز با فریادهای بلند خود باردیگر کاخ تزویر زیاده خواهان بین المللی را به لرزه درآورند.
در بخش پایانی این بیانیه خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران تشکیلات استان آذربایجان شرقی از تمامی کارگران کشور، مدیران و جهادگران عرصه تولید اعم از تشکل‌های کارگری، انجمن‌های اسلامی کارگران و شوراهای اسلامی کار کشور دعوت کرده است تا با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان توطئه‌های استکبار را قاطعانه محکوم کنند چرا بی‌شک حضور کارگران در مراسم ضد امپریالیستی ۱۳ آبان تجدید بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحل و نشانه حمایت این قشر از جنبش‌های عدالت خواه جهان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز