خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی:

نمایشگاه ملی علم تا عمل، حلقه اتصال دانش و صنعت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۵۵

یکی از مشکلات دیرینه در حوزه پژوهش، عدم کاربردی کردن اختراعات و ابتکارات و محسوس نبودن تاثیر مثبت نوآوری‌های مخترعان و مبتکران در زندگی مردم است.

ایلنا: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی گفت: مهم‌ترین معیار انتخاب طرح‌های منتخب برای ارایه در نمایشگاه علم تا عمل، رسیدن به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه و امکان ورود طرح به متن زندگی مردم بود.
به گزارش ایلنا رقیه علیجانی فرید در حاشیه بازدید از غرفه آذربایجان شرقی در چهارمین نمایشگاه ملی علم تا عمل، افزود: یکی از مشکلات دیرینه در حوزه پژوهش، عدم کاربردی کردن اختراعات و ابتکارات و محسوس نبودن تاثیر مثبت نوآوری‌های مخترعان و مبتکران در زندگی مردم است.
وی خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حل این مشکل برنامه‌ریزی‌های متعددی در سال‌های اخیر کرده است که نمایشگاه ملی علم تا عمل از آن جمله است.
فرید با بیان اینکه نمایشگاه علم تا عمل، حلقه اتصال دانش و صنعت است، افزود: در این نمایشگاه تلاش بر این است که شرایطی فراهم شود تا صاحبان صنایع و سرمایه با اختراعات و ابتکارات متخصصان آشنا شده و از آن‌ها استفاده کنند.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه طرح‌هایی ارایه می‌شوند که به مرحله تجاری‌سازی رسیده باشند، افزود: به مرور باید شرایطی فراهم شود که این اختراعات وارد زندگی مردم شده و مردم، تاثیرات مثبت آن‌ها را در زندگی خود مشاهده کنند؛ مهم‌ترین معیار انتخاب طرح‌های منتخب برای معرفی در این نمایشگاه هم همین موضوع بوده است.
فرید با بیان اینکه سهمیه آذربایجان شرقی در این نمایشگاه، ۶۰ طرح بود، گفت: تفاوت این دوره از نمایشگاه با دوره‌های قبلی این است که در دوره‌های گذشته اشخاص حقیقی و بخش دولتی نیز حق شرکت در این آن را داشتند، اما بر اساس تجربه سال‌های گذشته، در مراحل تولید انبوه طرح‌ها، ثبت شرکت دانش‌بنیان نیز باید انجام می‌شد؛ از این رو در این دوره تنها مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و در واقع اشخاص حقوقی اجازه شرکت دارند تا از این طریق ارایه تسهیلات به طرح‌های منتخب با سهولت و سرعت انجام شود.
وی با اشاره به کسب رتبه بر‌تر توسط آذربایجان شرقی در دو دوره گذشته جشنواره علم تا عمل، افزود: مخترعان و مبتکران آذربایجان شرقی توانمندی‌های بالایی دارند و امیدواریم که در این دوره هم مانند سال‌های قبل، رتبه‌های بر‌تر به این استان تعلق گیرد.
فرید در خصوص فرایند انتخاب طرح‌های منتخب استانی برای شرکت در جشنواره علم تا عمل، اظهار داشت: تلاش کردیم با اطلاع‌رسانی به تمام نقاط استان، طرح‌های حایز شرایط را جمع‌آوری کنیم و در ‌‌نهایت ۶۰ طرح با نظر هیأت داوران متشکل از متخصصان حوزه‌های مختلف برای شرکت در جشنواره انتخاب شد.
گفتنی است چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، از روز شنبه به مدت چهار روز در مصلای تهران گشایش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز