خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

شیرجه آذربایجان‌شرقی در اینچوان کره امید مدال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۱۹

پیشبرد شنای استان نیاز به برنامه‌های راهبردی دارد. اولین نشست تخصصی هیات‌های مدال آور آذربایجان شرقی در بازی‌های آسیایی برگزار شد.

ایلنا: اولین نشست تخصصی هیات‌های مدال آور بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی برای هیات شنا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در این نشست تخصصی گفت: شیرجه آذربایجان‌شرقی در اینچوان امید مدال دارد.
سید محمد شروین اسبقیان افزود: هدف ورزش آذربایجان‌شرقی حضور قدرتمند و پرتعداد در اینچوان کره جنوبی است و ورزش آذربایجانشرقی عیار و قدرت خود را در بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: ستاد بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی در اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با حضور کار‌شناسان، روساء ۱۵ هیات مدال آور و اداره ورزش و جوانان شهرستان میانه شهر طلایی ورزش استان تشکیل شده است.
وی افزود: در این ستاد ورزشکاران مدال آور و دعوت شده به اردوی‌های تیم ملی شناسایی می‌شوند تا مورد حمایت اداره کل قرار گیرند تا درصورت وجود مشکلاتی آن‌ها برطرف و ورزشکاران بدون دغدغه در تمرینات تیم‌های ملی حضور یابند و نماینده شایسته استان در بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی باشند.
اسبقان خاطرنشان کرد: طرح صباح یکی از پروژه‌های بزرگ وزارت آموزش و پرورش می‌باشد که باید این طرح را غنیمت شمرده و استعدادهای فراوانی را از آن‌ها کشف کرد.
وی افزود: اختصاص استخر اختصاصی برای هیات شتا، شیرجه و واترپلوی آذربایجانشرقی در تبریز ضروری بود که این امر محقق شده و در سطح استان و تبریز بیشتر استخر‌ها در اختیار هیات شنا برای استعدادیابی و حمایت قهرمانان قرار دارد.
اسپقیان با تأکید بر اینکه شیرجه آذربایجانشرقی را می‌توان قطب این رشته در کشور به جهت کسب عناوین مختلف و بی‌شمار در کشور دانست افزود: با نگاهی گذرا به مدال‌ها و افتخارات این رشته و قهرمانان نامدار و البته بی‌نشان شیرجه تبریز و آذربایجانشرقی می‌توان به قدرت واقعی این رشته پی برد.
وی خاطرنشان کرد: شیرجه آذربایجانشرقی در حالی این مقام‌ها را کسب نموده که از داشتن استخر ویژه شیرجه به عمق‌های بالای ۳ متر بی‌بهره است ولی در حال حاضر استخر قهرمانی و شیرجه شمالغرب کشور با عمق ۱۰ متر و به طول ۵۰ متر در حال احداثبا معماری کاملا جدید در تاریخ ورزش کشور در مجموعه بزرگ ورزشی تبریز و استخر اختصاصی شیرجه در مجموعه ورزشی میرداماد تبریز در حال ساخت است.
وی گفت: با اتمام ساخت استخرهای ویژه شیرجه در استان گام بزرگی را برای توسعه شیرجه در استان برداشته و به حول و قوه الهی شاهد کسب مدالهای جهانی شیرجه روهای آذربایجانشرقی باشیم.
اسبقیان تصریح کرد: کسب افتخارات شیرجه رو‌ها، واترپلویست‌ها و شناگران آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های کشوری و مهم‌تر از آن آسیایی و بین المللی نشان از توانمدی‌های بالقوه در این استان است و نیاز است مسئولین شنا و شیرجه و واترپلوی کشور حمایت بی‌سابقه‌ای این استان داشته باشند.
در این نشست سرپرست هیات شنای آذربایجان‌شرقی خبر از ایجاد کمیته‌های فنی برای تمامی رشته‌ها، اولین دوره لیگ شنا برای بانوان در استان، برگزاری کلاس‌های مربیگری درجه ۲ و ۳ برای بانوان و برگزای رقابت‌های استانی برای رده‌های ۱۰ تا ۱۲ سال را از اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی این هیات در سال ۹۲ دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز