خبرگزاری کار ایران

رونمایی از کتاب و تندیس در کنگره ملی نکوداشت استاد نظمی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۴۳

کتاب نیایش و ستایش، تابلو فرش پرتره استاد نظمی، نشان ویژه تبریز، یک دوره از دانشنامه منظوم ایران، تندیس استاد نظمی و یادبودهایی دیگری از سایر سازمان‌ها، و نهادهای فرهنگی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بود که در این کنگره به این شاعر غزلسرای توانمند معاصر اهداء شد.

ایلنا: کنگره ملی نکوداشت استاد علی نظمی تبریزی شاعر غزلسرای معاصر به فرصتی کم نظیر برای رونمایی از آثار اهدایی به استاد بدل شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا همزمان با برگزاری کنگره ملی نکوداشت استاد علی نظمی تبریزی کتابی با عنوان «نیایش و ستایش» در شعر نظمی تبریزی رونمایی شد که به همت محمدتقی سبکدل و منوچهر نظمی تبار به رشته تحریر در آمده بود.
در این کتاب چند غزل از استاد نظمی با رویکرد بررسی این دو مضمون مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این کتاب در ۱۴۰ صفحه و در قطع وزیری منتشر شده است.
در این کنگره که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار شده بود، همچنین تابلو فرش پرتره استاد نظمی نیز رونمایی شد.
این تابلو فرش در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر توسط حمید محرمی بافته شده است.
این تابلو فرش به سفارش فرزند ارشد استاد، سردار جمشید نظمی بافته شده است که بنا به سفارش ایشان به تالار فرش موزه شهر تبریز اهدا شد.
همچنین سیدرضا علوی، مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به نمایندگی از سرپرست شهرداری تبریز نشان ویژه تبریز را به نشانه یک عمر کوشش فعالانه و صادقانه در حوزه ادب فارسی در این شهر به سینه وی الصاق کرد.
این نشان تاکنون به مفاخر معدودی اهدا شده است که به دلیل ممتاز بودن نوع فعالیتشان مورد توجه قرار گرفته‌اند.
همچنین پرفسور حسن امین، می‌ه‌مان مدعو، حقوق‌دان و استاد برجسته دانشگاه گلاسکو در رشته حقوق بین‌الملل یک دوره از دانشنامه منظوم ایران را که توسط خود وی تالیف شده است به استاد اهدا کرد.
شایان ذکر است که نام استاد علی نظمی در مدخل این دانشنامه گنجانده شده است.
رونمایی از تندیس استاد نظمی آخرین بخش از رونمایی‌های این کنگره ملی بود. این تندیس توسط استاد احد حسینی مجسمه ساز طراحی و خلق شده است و در خیابان شمس تبریزی در نزدیکی محل اقامت استاد قرار داده شد.
اهدای یادبودهایی از دیگر سازمان و نهادهای فرهنگی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی از دیگر بخش‌های برنامه‌های اهدا به استاد نظمی بود که در کنگره محقق شد.
کنگره ملی نکوداشت استاد علی نظمی تبریزی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به پاسداشت این شاعر غزلسرای معاصر برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز