خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه تبریز برگزار شد؛

دومین همایش ملی «فرهنگ غدیر، الگوی تمدن و سبک زندگی اسلامی»

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۱۵

فرهنگ غدیر و الگوی تمدن، فرهنگ غدیر و الگوی رفتاری اهل بیت(ع)، فرهنگ غدیر و بررسی سبک زندگی مقام معظم رهبری، فرهنگ غدیر و مدیریت اسلامی و فرهنگ غدیر و آموزه‌های مدیریتی و تربیتی از جمله محورهای اصلی این همایش بود.

ایلنا: دومین همایش ملی «فرهنگی غدیر، الگوی تمدن و سبک زندگی اسلامی» به همت سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی و بنیاد بین المللی غدیر و برخی دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی این استان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان شرقی فرهنگ غدیر و الگوی تمدن، فرهنگ غدیر و الگوی رفتاری اهل بیت(ع)، فرهنگ غدیر و بررسی سبک زندگی مقام معظم رهبری، فرهنگ غدیر و مدیریت اسلامی و فرهنگ غدیر و آموزه‌های مدیریتی و تربیتی از جمله محورهای اصلی این همایش عنوان کرد و گفت: تعداد ۲۵۸ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود.
مسلم اورنگی، افزود: از این تعداد ۱۴۲ مقاله در مجموعه مقالات این همایش منتشر شده است.
رئیس دانشگاه تبریز هم در این همایش با بیان اینکه تکمیل دین و تثبیت اسلام و تضمین استمرار آن تفسیر حقیقی غدیر است و باور ما این است که تمدن حقیقی در پایبندی به فرهنگ غدیر است، تصریح کرد: در غدیر هدف پیامبر اسلام انجام یک ماموریت مهم بود و این هدف قطعا برای تکمیل دین و تثبیت اسلام و تضمین استمرار آن بود و این تفسیر حقیقی غدیر است.
پرویز آژیده با بیان اینکه امروز در دانشگاه‌های ما به اشاعه فرهنگ غدیر اهتمام وجود دارد و این اتفاق مبارکی است که دانشگاه‌های ما امروز به این مهم عنایت دارند، افزود: دشمنان ما همیشه تلاششان بر این بوده که قرآن را از ما بگیرند و یا بین مسلمانان و قرآن فاصله ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه مسلمانان واقف هستند که عزت و سعادت مسلمانان و بشریت در انس به قرآن و عمل به آن است، یاد آور شد: عمل به قرآن و بازگشت حقیقی به قرآن بهترین و مهم‌ترین تذکر به مسلمانان است تا به دلیل مهجور کردن قرآن در روز قیامت مورد شکایت حضرت رسول قرار نگیریم.
رییس سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این آیین با بیان اینکه مسلمانان علی رغم اینکه در دوره صدر اسلام با وجود همه مشکلات توانستند اتحاد بزرگی را به وجود بیاورند، اما با رحلت پیامبر اسلام، قدرت یابی مسلمانان در حوزه‌های علمی، اقتصادی و نظامی ادامه پیدا نکرد، گفت: با قدرت یابی غرب بعد از رنسانس و نفوذ کینه توزانه قدرت‌های غربی در جوامع اسلامی، حال و روز مسلمانان هر روز بد‌تر از قبل شد.
سهراب صلاحی افزود: رسالت بزرگ ما رفتن به سوی تمدن بزرگ اسلامی است که بنیانگذار این تمدن، امام خمینی(ره) بودند و مقام معظم رهبری آن را استمرار بخشیدند.
حجت الاسلام ولایی، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز با بیان اینکه غدیر هویت جامعه دینی است، گفت: واقعه غدیر بزرگ‌ترین واقعه‌ای است که پس از رسالت پیامبر اتفاق افتاده است، چرا که استمرار ولایت را تضمین کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز