خبرگزاری کار ایران

مدیر‌عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸:

بالغ بر ۴۰۰ هزار تن گندم، از زارعین آذربایجان شرقی خریداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۹۷

با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، کل مطالبات زارعین از بابت مابه التفاوت قیمت گندم به آن‌ها پرداخت شده وتاچند روزآتی کل وجوه گندمهای خریداری شده نیز به حساب کشاورزان واریز و تسویه خواهدشد.

ایلنا: مدیر‌عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ گفت: خرید گندم در آذربایجان شرقی از ابتدای تیر ماه آغاز و تا اواخر مهر ماه علاوه بر۲۰۰ هزارتن گندم خریداری شده توسط بخش خصوصی، بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم نیز توسط این شرکت از زارعین خریداری و در سیلو‌های استان ذخیره سازی شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شامی‌نژاد، که در جلسه خرید گندم آذربایجان شرقی سخن می‌گفت افزود: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، کل مطالبات زارعین از بابت مابه التفاوت قیمت گندم به آن‌ها پرداخت شده و تا چند روزآتی کل وجوه گندم‌های خریداری شده نیز به حساب کشاورزان واریز و تسویه خواهد شد.
وی از گندمکارانی که تاکنون موفق به تحویل محصول خود به مراکز خرید در استان نشده‌اند خواست: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و جلوگیری از بروز خسارات احتمالی از جمله بارش باران درحداقل زمان ممکن نسبت به تحویل گندمهای تولیدی به مراکز خرید این شرکت اقدام کنند.
مدیر‌عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ با اشاره به بازدیدی که به همراه اکیپی متشکل از معاونت بهبود تولیدات گیاهی و معاونت برنامه ریزی استانداری از مزارع گندم استان داشته‌اند گفت: طی این بازدید کیفیت مزارع گندم خیلی خوب ارزیابی شد و انتظار برداشت گندم با کمیت و کیفیت عالی در سال جاری پیش بینی شد و اعلام شد امسال می‌توان مقدارزیادی گندم توسط شرکت غله خریداری نمود و با هماهنگی سازمانهای ذیربط بویژه سازمان جهادکشاورزی این امر محقق شد.
شامی‌نژاد افزود: به آن دسته از کشاورزانی که همزمان در دو حوزه کشاورزی و دامداری به فعالیت می‌پردازند، سبوس به نرخ یک سوم قیمت بازار ارایه و با هماهنگی به عمل آمده در کمیسیون خرید گندم استان مبنی بر ارایه تسهیلات به کشاورزانی که گندم مازاد بر نیازشان را به دولت تحویل دهند، سرعت تحویل محصول گندم تولیدی به بخش دولتی افزایش خوبی داشته است.
وی ادامه داد: درطی این مدت، بیش از ۲۰۰ هزارتن دیگر از محصول گندم تولیدی زارعین استان، توسط کارخانجات تولید آرد گندم خریداری و به آرد تبدیل شده است که با میزان خرید سازمان غله، خرید گندم مازاد بالغ بر ۴۰۰ هزارتن می‌رسد و همچنین به دلیل نوسانات رخ داده در بازار نهاده‌های دامی، مقدار قابل توجهی از این محصول تولیدی نیز به عنوان‌دان مصرفی طیور مراکز تولید گوشت سفید وتخم مرغ، توسط بخش خصوصی خریداری شده است ولی باتوجه به اعلام قیمت جدید و همچنین قیمت تضمینی خرید گندم سال زراعی آتی، امید می‌رود اشتیاق زارعین به تحول محصول تولیدی به بخش دولتی افزایش قابل توجهی را شاهد باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز