خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از ۶ مدرسه در نقاط مختلف استان آذربایجان شرقی

کد خبر : ۱۰۷۹۲۸

این مدارس در شهر سهند، روستای زلزله زده دایلار اهر، روستاهای گویدرق، امندی و گمند منطقه خواجه وشهرستان بستان آباد افتتاح شده‌اند.

ایلنا: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۶ باب مدرسه و فضای آموزشی در آذربایجان شرقی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا افتتاح و بهره برداری یک باب فضای آموزشی در شهر سهند از جمله این پروژه‌ها بود. مدرسه حضرت معصومه(س) در شهر سهند در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۶۹۰ متر مربع با زیر بنای یک هزار و ۳۰۰ متر مربع در دو طبقه با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان) به بهره برداری رسید.
افتتاح یک باب مدرسه سه کلاسه در روستای زلزله زده دایلار اهر یکی دیگر از این پروژه‌ها بود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر در آیین افتتاح این مدرسه گفت: پس از زلزله دلخراش سال ۹۱ در منطقه ارسباران تعدادی از مدارس این منطقه نیز مانند تعدادی از خانه‌های مسکونی تخریب شد و باعثمشکلات زیادی برای اهالی و دانش آموزان این منطقه شد.
حیدر پورسلیمان گفت: با تلاش‌ها و پیگیریهای انجام گرفته برخی از این مدارس بازسازی و نوسازی و آماده بهره برداری در روز اول مهر امسال شد.
وی افزود: در همین راستا مدرسه سه کلاسه روستای دایلار به نام تربیت نیز با زیربنای ۱۲۲ متر مربع و با هزینه اعتباری به مبلغ یکصد میلیون تومان توسط خیرین منطقه و کارکنان بانک کشاورزی احداثو به بهره برداری رسیده است.
همچنین با آغاز سالتحصیلی جدید یک باب مدرسه ۳کلاسه درروستای گویدرق منطقه خواجه افتتاح شد.
این مدرسه به مساحت ۱۳۵مترمربع زیربنا از محل اعتبارات بانک کشاورزی باهزینه بالغ بر ۱۱۰میلیون تومان احداثودر اختیاردانش آموزان قرارگرفته است.
۲باب مدرسه در روستاهای امندی و گمند منطقه خواجه نیز همزمان با آغاز سالتحصیلی به بهره برداری رسید.
این مدارس ۳ کلاسه با اعتباری بالغ بر۲۷۰میلیون تومان و ۳۵۲میلیون تومان ازمحل بنیاد برکت و شرکت مخابرات تامین اعتبارشده است.
همچنین به همین مناسبت مدرسه شش کلاسه شهید دکتر چمران بستان آباد نیز افتتاح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز