خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید:

سرنوشت آینده کشور در مدارس و مراکز آموزشی رقم می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۴۸

سال تحصیلی جدید در آذربایجان شرقی با نواخته شدن زنگ هنرستان پسرانه شهید باهنر در منطقه یک آموزش و پرورش تبریز توسط احمدعلیرضابیگی آغاز شد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: سرنوشت آینده کشور در مدارس و مراکز آموزشی رقم می‌خورد.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی صبح امروز(دوشنبه) با حضور در هنرستان پسرانه شهید باهنر در منطقه یک آموزش و پرورش تبریزپس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی، در سخنانی در جمع دانش‌آموزان این مرکز آموزشی، اظهار داشت: دانش‌آموزان ما در سال‌های دفاع مقدس، علم دین‌خواهی و آزادیخواهی را برافراشتند و امروز هم در عرصه علم و دانش، پرچم استقلال و پیشرفت را به اهتزاز درمی‌آورند.
وی با بیان اینکه انقلاب بزرگ ما برای سعادت و تعالی ملت ایران شعار استقلال، ‌ آزادی، جمهوری اسلامی را به عنوان شعار راهبردی خود برگزید، افزود: استقلال به معنی دفاع از آرمان‌ها و اعتقادات در عرصه بین‌المللی، عمل به آن‌ها در صحنه داخلی و دست‌یابی به سعادت و امنیت بدون تاثیرپذیری از هرگونه قدرت خارجی است.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ملت ما برای استقلال سیاسی خود هزینه زیادی پرداخت کرده و استحقاق خود را برای دست‌یابی به استقلال در تمامی عرصه‌ها نشان داده است.
وی با بیان اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی دست یافتنی نیست، گفت: اگر ملتی نیازمند قوت روزانه خود باشد ادعای استقلال سیاسی آن ملت و عدم تاثیرپذیری از دشمن، ادعای گزافی است.
علیرضابیگی با اشاره به اینکه استقلال اقتصادی زیرساخت دست‌یابی به استقلال سیاسی است، افزود: مقام معظم رهبری بر همین مبنا، موضوع حماسه سیاسی و اقتصادی را به عنوان راهبرد ملت ایران تبیین کردند و مردم ما هم نشان داده‌اند که در عرصه اقتصادی دارای قابلیت‌های بالایی هستند.
وی با تاکید بر اینکه استقلال اقتصادی باید بر پایه دست‌یابی جوانان ما به علوم و فنون پیشرفته باشد، اظهار داشت: جوانان ما در عرصه صنعت و تکنولوژی به قابلیت‌های بالایی دست یافته‌اند که موضوع فناوری هسته‌ای سرآمد آنهاست.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: دشمنان به بهانه واهی تلاش جمهوری اسلامی برای ساخت سلاح هسته‌ای، ملت ایران را از دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای منع می‌کنند در حالی که خود آن‌ها در تاریخ از سلاح هسته‌ای استفاده کرده‌اند و سلاح‌های هسته‌ای امروز در اختیار کسانی است که امنیت جهان را به مخاطره انداخته‌اند.
علیرضابیگی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست، افزود: دشمنی نظام سلطه با ملت ایران به خاطر نفت و منابع این کشور نیست بلکه آن‌ها به دنبال شکست هیمنه انقلاب اسلامی هستند؛ اما جمهوری اسلامی با تکیه بر آرمان‌های خود و رهبری معنوی ولی فقیه تاکنون از تمام آزمون‌ها سربلند بیرون آمده است
وی خاطرنشان کرد: جوانان ما از نسل‌‌ همان جوانانی هستند که در دوران جنگ، فرماندهان و ژنرال‌های برجسته نظامی را به تحیر واداشتند و همین جوانان امروز هم می‌توانند با تکیه بر آموزه‌های دینی و اندوخته‌های دفاع مقدس، کارهای بزرگی را به سامان برسانند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایمان برخاسته از معنویت و دیانت جوانان می‌تواند در عرصه تولید هم راهگشا باشد، خاطرنشان کرد: هزینه گزافی که کشور ما برای تامین مواد اولیه تولید پرداخت می‌کند به خاطر فناوری‌هایی است که نظام سلطه از ما دریغ کرده است و اگر بتوانیم با تکیه بر قابلیت‌های بالای جوانان، این فناوری‌ها را به دست بیاوریم می‌توانیم در عرصه تولید به ارزش افزوده بیشتر دست پیدا کنیم.
علیرضابیگی با بیان اینکه توانمندی جوانان ما، مایه هراس آمریکاست، افزود: ما در نظم جدید جهانی به دنبال حفظ و توسعه منافع خود هستیم و اثبات کرده‌ایم که هیچ اتفاقی در منطقه بدون مشارکت ایران و بدون در نظر گرفتن منافع جمهوری اسلامی قابل تحقق نیست.
وی اظهار داشت: امروز ملت‌های آزادیخواه منطقه، جمهوری اسلامی را به عنوان الگوی خود در رویارویی با ستمگران و مستکبران انتخاب کرده‌اند و نظام سلطه از اینکه قدرتی مانند جمهوری اسلامی در مقابل او قد علم کرده وحشت دارد.
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: کسانی که چشم طمع به مرزهای کشور اسلامی ما دارند نگاهی به تاریخ این کشور به ویژه صحنه دفاع مقدس بیندازند.
وی با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک، گفت: آقای روحانی به عنوان نماینده آرمان‌های یک ملت در صحن سازمان ملل حضور می‌یابد و با پشتیبانی ملت ایران، از حقوق این ملت دفاع خواهد کرد.
علیرضابیگی با بیان اینکه فاع از کشور یک هدف ملموس برای مردم ماست، ‌افزود: همه جوانان و نوجوانان ما به این نکته ایمان دارند و در هر عرصه‌ای توانایی خود را برای سعادت و پیشرفت کشور خود به کار می‌گیرند.
وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمام دانش‌آموزان استان و تقدیر از همه تلاش‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، گفت: برآیند این تلاش‌ها را در رقابت‌های مختلف علمی و آزمون سراسری دانشگاه‌ها مشاهده کردیم و مطمئنیم که دانش‌آموزان ما شایستگی جایگاه‌های بالا‌تر را هم دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز