خبرگزاری کار ایران

معاون شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی:

بیش از ۲۰ درصد فولاد کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۶۲

فعال بودن بیش از۲۰ واحد فولادی دراستان و همچنین نزدیکی به مبادی ورودی شمش فولادی و قراضه در امر صنعت فولاد آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین ظرفیت‌های صنعتی دراستان است و این هر دو صنعت فولاد این استان را رونقی دو چندان داده است.

ایلنا: معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: ‌هم اکنون بیش از ۲۰ درصد فولاد کشور در این استان تولید می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا ابراهیم محمدی در نشست مدیران واحدهای تولید فولاد مستقر در شهرکهای صنعتی استان آذربایجان‌شرقی که درقالب پنجمین تور صنعت گردی استان در مجتمع فولاد بناب گردهم آمده بودند،، گفت: سالانه ۱۳ میلیون تن محصولات فولادی در کشور توسط ۱۲۸ واحد تولیدی، ایران را در رتبه جهانی ۱۵ قرار داده است.
وی افزود: فعال بودن بیش از۲۰ واحد فولادی دراستان و همچنین نزدیکی به مبادی ورودی شمش فولادی و قراضه در امر صنعت فولاد آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین ظرفیت‌های صنعتی دراستان است و این هر دو صنعت فولاد این استان را رونقی دو چندان داده است.
محمدی با بیان اینکه تولید سالانه ۱۳ میلیون تن محصولات فولادی در کشور توسط ۱۲۸ واحد تولیدی، ایران را در رتبه جهانی ۱۵ قرارداده است؛ گفت: آذربایجان شرقی جزو ۳ استان کشور است که درحوزه فولاد سرمایه‌گذاری کلان در آن صورت گرفته است و بخش قابل توجهی از نیاز بازار فولاد از همین استان تأمین می‌شود.
وی از صنعتگران و فعالان تولید فولاد در آذربایجان‌شرقی خواست با تقویت تعاملات یکدیگر موجب رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت در استان شوند.
محمدی در خصوص شهرک صنعتی بناب و مجتمع فولاد این شهرستان نیز گفت: شهرک صنعتی بناب در زمینی به وسعت ۹۴.۹۷۵ هکتار قرار گرفته که ۹۰ هکتار از آن طراحی شده و در ‌‌نهایت ۷۴ هکتار از آن قابل واگذاری است.
وی اضافه کرد: تاکنون ۶۸ فقره قرارداد صنعتی و تولیدی در این شهرک منعقد شده و ۶۴ مورد از آن‌ها دارای پیشرفت فیزیکی است.
به گفته محمدی تاکنون ۴۲ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی بناب به بهره‌برداری رسیده و فقط ۳۷ واحد از آن‌ها فعال هستند.
معاون شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی همچنین از وجود زیرساخت‌های کم نظیری مثل نیروگاه حرارتی، گاز، راه آهن و جاده ترانزیتی در کنار شهرک صنعتی بناب به عنوان ویژگی منحصر به فرد آن یاد کرد و گفت: فعالیت یک مجتمع فولاد و ۴ واحد فولادی دیگر در شهرک صنعتی بناب این منطقه را به عنوان قطب فولاد استان آذربایجان شرقی تبدیل کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز