خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

با مشارکت شهروندان تبریز به جهان شهر تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۱۱

مردم را پای کار می کشیم تا تبریز که همیشه به شهر اولین‌ها شهره بوده است، مجددا جایگاه خود را پیدا کند.

ایلنا: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با مشارکت دادن شهروندان در حل معضلات شهری و افزایش حضور آن‌ها، شهر تبریز را به «جهان شهر» تبدیل می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا شهرام دبیری شامگاه یکشنبه در آیین اختتام چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی اظهار داشت: با افرادی که در شورای چهارم انتخاب شده‌اند دست به دست داده‌ایم تا مشارکت مردم را افزایش دهیم. انتظار داریم در این راه مردم را نیز پای کار بکشیم و شهر تبریز که همیشه به شهر اولین‌ها شهره بوده است، مجددا جایگاه خود را پیدا کند.
وی افزود: شهر موجودی زنده و پویا است. شهر فقط خیابان و ساختمان نیست بلکه رفتار و رفت و آمدهای شهری ِ مردم باعثمی‌شود یک شهر به موجودی زنده بدل شود.
دبیری اظهار داشت: اگر ما زندگی شهری را بلد باشیم در محیطی امن زندگی خواهیم کرد ولی اگر با فرهنگ شهرنشینی آشنا نباشیم نتیجه‌ای جز هرج و مرج به دنبال نخواهد داشت.
وی با اشاره به ضرورت آشنایی مردم با فرهنگ آپارتمان نشینی و فرهنگ ترافیک، گفت: شهروند خوب کسی است که مسئولیت پذیر و معتمد باشد و مسائل مربوط به فرهنگ شهروندی را رعایت کند.
رئیس شورای شهر تبریز همچنین تاکید کرد: اگر خوب آموزش ببینیم می‌توانیم در محیطی زندگی کنیم که برای ما آرامش به همراه داشته باشد.
وی با تاکید بر یاری هنرمندان و رسانه‌ها در حل مشکلات شهری تصریح کرد: اگر بخواهیم در توسعه فرهنگ شهرنشینی موفق باشیم، باید مشارکت مردم را افزایش دهیم و هنرمندان به عنوان پرچم داران فرهنگ باید در این راه همت کنند.
دبیری همچنین با اشاره به موضوع پسماند‌ها و تفکیک زباله که موضوع چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی بود، گفت: من بار‌ها به ضرورت اینکه باید ظروف تفکیک زباله را در شهر بگذاریم تاکید کرده‌ام ولی گفتند در ‌‌نهایت این زباله‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند. درصورتی که مهم این است که این فرهنگ جا بیافتد و شهروند عادت به تفکیک زباله‌ها کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز