خبرگزاری کار ایران

پیام پیریایی استاندار قم به مناسبت روز پزشك

asdasd

در كشور ما حرفه پزشكی همواره از اهمیت و قداست خاصی برخوردار بوده و بار اصلی نظام سلامت، به دوش فعالان این مجموعه می باشد.

قم - ایلنا: استاندار قم معتقد است، در كشور ما حرفه پزشكی همواره از اهمیت و قداست خاصی برخوردار بوده و بار اصلی نظام سلامت، به دوش فعالان این مجموعه می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، کرم رضا پیریایی استاندار قم، به مناسبت فرارسیدن اول شهریورماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است.

اول شهریور سالروز تولد پزشك شهیر و برجسته ایرانی، حكیم ابوعلی سینا به عنوان روز پزشك نامگذاری شده است. این نامگذاری فرصت بسیار خوبی را برای معرفی بهتر ابعاد شخصیتی این فیلسوف و طبیب حاذق و نیز تبیین جایگاه و نقش ممتاز پزشك در جامعه و تجلیل از خدمات ارزشمند و تلاش های مقدس این قشر زحمتكش فراهم كرده است.

در فرهنگ متعالی اسلام، دانش پزشکی همسان علم دین و از شریف ترین علوم به شمار آمده و واژه طبیب به عنوان اسماء الهی، ازمنزلت و شرافت ویژه ای برخوردار است. همچنین در آموزه های دینی یك پزشك كامل در كنار مهارت و تبحر حرفه ای، باید به عالی ترین صفات و ویژگی های اخلاقی مزین باشد كه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به سه جنبه مهم آن، می فرمایند: یک پزشک واقعی کسی است که هم تقوای الهی را در شغل خود رعایت کند و هم دلسوز و مهربان به حال بیمار باشد و برای مداوای مریض خود تلاش فراوان نماید.

جامعه بشری در طول تاریخ هیچگاه از خدمات پزشكی بی نیاز نبوده و علیرغم پیشرفت های شگرف جوامع انسانی در عرصه های مختلف، خدمات و مسولیت جامعه پزشكی، همواره خدماتی ارزشمند و رسالتی سنگین بوده است. در كشور ما نیز حرفه پزشكی همواره از اهمیت و قداست خاصی برخوردار بوده و بار اصلی نظام سلامت، به دوش فعالان این مجموعه می باشد.

اینجانب فرا رسیدن« اول شهریور ماه و روز پزشك» را به همه پزشكان، پیراپزشكان و خانواده بزرگ پزشكی كشور و استان قم تبریك عرض نموده،از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون و سرافرازی همه پزشكان در انجام رسالت حرفه ای و ارائه خدمات شایسته و مورد رضایت خلق و خالق را مسئلت می‌نمایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز