خبرگزاری کار ایران

هفتمین جشنواره ادبیات داستانی گوهر مکتوب در شیراز پایان یافت

با تشکیل مجمع اساتید و مربیان نویسنده در سازمان بسیج هنرمندان و ایجاد بانک اطلاعاتی آن‌ها، می‌توان برنامه‌ریزی منسجمی در زمینه رشد و رونق داستان‌نویسی ایجاد کرد.

شیراز - ایلنا: رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: با تشکیل مجمع اساتید و مربیان نویسنده در سازمان بسیج هنرمندان و ایجاد بانک اطلاعاتی آن‌ها، می‌توان برنامه‌ریزی منسجمی در زمینه رشد و رونق داستان‌نویسی ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازشیراز، حجت حسنی در آیین پایانی هفتمین جشنواره ادبیات داستانی گوهر مکتوب در شیراز اظهار کرد: به رشته کشیدن کلمات بدون اندیشه کاری بیهوده است چرا که داستان نویس را با اندیشه پیوندی همیشگی است.

وی افزود: داستان‌نویسان فرمانروایان عرصه ادبیات هستند و اگر آثاری که به عهده این قشر از کاروان‌سالاران ادبیات است همراه با اندیشه نباشد سستی و رخنه در آن به وجود می‌آید.

حسنی با بیان اینکه داستان: داستان‌نویس باید تلاش کند و عرق‌ریزی روح و جرات نوشتن داشته باشد.

رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس خاطرنشان کرد: وظیفه داستان‌نویس ترویج مکارم اخلاق است و این می‌سر نیست مگر با تسلط بر نظم و نثر و شکل‌دهی زیبا به کلمات.

وی گفت: داستان نویسی مسیر نمی‌شود جز با سعی و تلاش و نوظهوران عرصه داستان باید در آغاز راه، آثار خود را به خردمندان و پیشکسوتان این عرصه ارایه داده و نظر آن‌ها را جویا شوند.

حسنی تصریح کرد: داستان‌نویس باید تحمل ناملایمات را داشته باشد چرا که منعکس کننده زمان خویش است و باید به طور مدوام در حال تمرین و ممارست باشد.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در شناساندن هنرمندان و نویسندگان نوظهور بیان کرد: در جشنواره هفتم نقد و بررسی آثار توسط مسئولان برگزاری این جشنواره مورد نظر بوده و در این راستا نیز برگزاری یک نشست با حضور تمام افرادی که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره گوهر مکتوب ارسال کرده‌اند، ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز