خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان طارم:

مقاوم سازی 75 درصد واحدهای مسکونی در شهرستان طارم

فرماندار طارم به ارائه عملکرد دولت نهم و دهم در شهرستان طارم پرداخت و گفت: در طی این مدت 75 درصد واحدهای مسکونی در این شهرستان مقاوم سازی شد.

زنجان ـ ایلنا:‌ فرماندارطارم به ارائه عملکرد دولت نهم و دهم در شهرستان طارم پرداخت و گفت: در طی این مدت 75 درصد واحدهای مسکونی در این شهرستان مقاوم سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، غلامحسین رجبی فرماندار شهرستان طارم در حاشیه برگزاری نمایشگاه بزرگ دولت مهر در زنجان به خبرنگار ایلنا گفت: هفت سال از خدمات دولت نهم و دهم در این کشور می گذرد و ما شاهد دستاورهای فراوانی در اقصی نقاط کشور و بالاخص استان زنجان و شهرستان طارم هستیم.

وی با اشاره به اینکه نظرات مردم و احساس رضایت آنها بهترین نمره به کارنامه این دولت در استان است، ادامه داد: فاز نخست راه زنجان به طارم و منجیل با اعتبار 66 میلیارد تومان اعتبار که در دور اول سفر هیات دولت به استان زنجان مصوب شد، به اتمام رسیده است و فاز دوم آن در حال اجراست.

رجبی به راه تهم و چورزق اشاره کرد و گفت: این یک پروژه 18 ساله بود که امسال با حضور رئیس جمهور و اعتبار 25 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

فرماندار طارم به آسفالت راه های روستایی اشاره کرد و گفت: مشکل آسفالت راه های روستایی این شهرستان حل شده است.

وی به بازگشایی راه طارم به خلخال و نیاز مردم این شهرستان به بازگشایی این راه اشاره کرد و یادآور شد: مقدمات این طرح نهایی شده است و امسال کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.

این مقام مسئول به راه طارم به شفت اشاره کرد و گفت: این طرح نیز از مصوبات دور اول سفر هیات دولت به گیلان بود که مطالعات آن در حال اتمام است و با اعتبار 4.5 میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.

وی به عملکرد فرمانداری در بخش برق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نیروگاه 63 کیلو ولت این شهرستان با اعتبار 10 میلیارد تومان در دست اجراست که با توسعه آن نیاز اساسی شهرستان طارم به برق مرتفع خواهد شد.

رجبی به ساماندهی آب کشاورزی در این شهرستان و استفاده از 10 پمپاژ آب برای اراضی شیب دار که در دور اول سفر هیات دولت به استان زنجان تصویب شد، اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرایی شدن این پروژه ها 10 هزار هکتار از اراضی این شهرستان تحت پوشش آب قرار خواهد گرفت.

وی به تولید 40 هزار تن زیتون در شهرستان طارم اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 45 درصد ار تولید زیتون کشور در استان زنجان انجام می شود که با اجرایی شدن طرح های آبی تولید زیتون در شهرستان طارم 90 هزار تن خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه به مقاوم سازی 75 درصد از منازل شهرستان طارم خبر داد و گفت: 138 واحد مسکن مهر در این شهرستان احداث شده است.

رجبی در ادامه به برنامه های هفته دولت در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: افتتاح پروژه‎های راه روستایی گماندشت، گازرسانی به 7 روستا، افتتاح مدرسه راهنمایی 3 کلاسه روستای آقلات، افتتاح 8 واحد مسکن مددجویی، سالن ورزشی روستای دستجرد، افتتاح 2 مجموعه ورزشی در روستاهای شیت، قارقلی چم و ایچ، افتتاح مسیر دسترسی به امام‌زاده اسماعیل قوهیجان، افتتاح آبرسانی روستای سرخه میشه و بسته‎بندی آب شرب، از جمله برنامه‎های این هفته می‎‌باشد.

وی با بیان اینکه پروژه لوله‌گذاری آب کشاورزی روستای ده‌بهار نیز افتتاح می‌شود، افزود: افتتاح بهسازی قنات پیرچم، خانه بهداشت کوهکن علیا، پارک کودک روستای گیلوان و دهیاری‌هایده‌بهار و تشویر و بهره برداری از کتابخانه عمومی بعثت روستای درام از دیگر پروژه‎ها خواهد بود.

رجبی، افتتاح مرغ‌داری گوشتی 15 هزار قطعه‎ای در صومعه‌ بر را از دیگر پروژه‎ها دانست و گفت: کلنگ‎زنی پروژه گازرسانی به روستای شقاقی، جزلا، انذر، شقاقی انذر و گوهر، کلنگ‌‎زنی پایگاه امداد جاده‎ای در محور طارم، سرخه‌دیزج، ساماندهی رودخانه قزل‌اوزن در محدوده روستای استاکل و غلام چم، مدرسه راهنمایی در گیلوان و مرکز درمانی دستجرده، از دیگر پروژه‎هایکلنگ‎زنی است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‎های کلنگ‎زنی در هفته دولت، ادامه داد: 4 مورد پرورش ماهیان سردآبی در روستاهای پاسار، کردآباد، درام و چورزق، تعاونی بسته‌بندی دیباگران و بسته‎بندی زیتون‎ها در شهرک صنعتی، تعاونی بسته‌بندی شاهین دشت طارم و بسته‎بندی خیارشور در شهرک صنعتی و تعاونی زیتون‌کاری جوانه دهند، از دیگر پروژه‎های کلنگ‌زنی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز