خبرگزاری کار ایران

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خبرداد:

آثار ثبت شده میراث فرهنگی در دولت نهم و دهم افزایش هشت برابری دارد

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی و معنوی در دولت نهم و دهم بیش از هشت برابر رشد داشته است.

زنجان ـ ایلنا: مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی و معنوی در دولت نهم و دهم بیش از هشت برابر رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از زنجان، یحیی نقی زاده محجوب مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در حاشیه برگزاری نمایشگاه بزرگ دولت مهر در بازدید از غرفه خبرگزاری ایلنا در جمع خبرنگاران گفت: این نهاد در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عملکرد قابل توجهی در کارنامه هفت ساله خود به ثبت رسانده است.

وی توجه به مناطق نمونه گردشگری، تقویت زیرساخت های گردشگری و ایجاد حلقه های گردشگری در استان را از سیاست های این نهاد در بخش گردشگری عنوان کرد و افزود: مجتمع های توریستی، توجه به نمازخانه های بین راهی و سفر کارت ها در دو فصل تابستان و نوروز در طول این هفت سال تجربه شد.

وی به رشد 8 برابری آثار ثبتی در مقایسه با 27 سال گذشته اشاره کرد و گفت: مستندات موجود در این زمینه وجود دارد و استان زنجان تنها توانسته در طول این دولت آثار خود را در موضوعاتی همچون تعزیه حسینیه اعظم زنجان، سازها و ملیله با ثبت برساند.

این مقام مسئول همچنین به مرمت و احیاء بناهای تاریخی استان زنجان در این دولت اشاره کرد و افزود: 95 درصد از بناهای تاریخی استان در این مدت بازسازی شده است.

وی به مرمت گنبد سلطانیه اشاره کرد و گفت: مرمت این بناها که از سال ها پیش آغاز شده بود در طول خدمت این دولت عملیاتی شد.

نقی زاده به ایجاد شهرک و بازارچه های صنایع دستی در استان اشاره کرد و گفت: استان زنجان برای اولین بار در سطح کشور اقدام به احداث چنین اماکنی نموده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به بیمه صنعت گران اشاره کرد و گفت: طی 2 سال گذشته 800 نفر صنعت گر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

این مقام مسئول به برپایی همایش های مردان نمکی و جشنواره آش در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در جشنواره آش که از سال 84 در استان زنجان برگزار می شود، قابلیت های استان زنجان در حوزه گردشگری، تاریخی و تجاری معرفی می شوند.

نقی زده جذب گردشگر و سرمایه گذار به استان و غنی سازی اوقات فراغت را یکی دیگر از اهداف برپایی این جشنواره در استان اعلام کرد و ادامه داد: در این جشنواره سعی خواهیم کرد مردم استان زنجان را با تنوع غذاهای سنتی و ایرانی آشنا سازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز