خبرگزاری کار ایران

همزمان با اول مهر امسال؛

راه اندازی 28 مدرسه قرآنی در استان زنجان

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از راه اندازی مدارس قرآنی همزمان با اول مهر امسال در استان زنجان خبر داد.

زنجان ـ ایلنا: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از راه اندازی مدارس قرآنی همزمان با اول مهر امسال در استان زنجان خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، امیر نظری مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در حاشیه برگزاری نمایشگاه بزرگ دولت مهر در گفتگو ی اختصاصی با خبرنگارایلنا گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 28 مدرسه قرآنی برای پرداختن به موضوعاتی چون روخوانی، روانخوانی، قرائت و تفسیر به صورت ویژه راه اندازی می شود.

وی در ادامه به تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این سند تحول در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش ما تقلیدی است، ایجاد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به بازنگری این سند توسط 500 پژوهشگر گفت: این سند که از مطالبات مقام معظم رهبری بود توسط دولت نهم و دهم عملیاتی شد.

وی در ادامه به ارائه آمار و عملکرد هفت ساله آموزش و پرورش زنجان پرداخت و ادامه داد: مدارس قرآنی از 10 هزار مدرسه به 142 مدرسه با 10 برابر رشد ارتقاء یافته است.

نظری به نهضت ملی حفظ قرآنی کریم در ماه مبارک رمضان سال گذشته اشاره کرد و گفت: این نهضت نیز در راستای تحقق منویات رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور راه اندازی شده است که در سال اول اجرای این طرح 46 هزار دانش آموز زنجانی در این سامانه ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای توجه به دروس قرآنی در مدارس 28 مدرسه قرآنی به صورت خاص همزمان با آغاز سال تحصیلی در استان زنجان راه اندازی می شود، یادآور شد: دانش آموزان در این مدارس 6 ساعت بیش از بقیه دانش آموزان آموزش قرآن دارند.

امیری در ادامه تعداد اعضای اعزامی به اردوی راهیان نور در سال 84 را 500 نفر اعلام کرد و گفت: این رقم با رشد 28 درصدی به 14 هزار نفر رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش استان زنجان بهسازی و مرمت مدارس در قالب طرح هجرت در ابتدای دولت نهم و دهم را 195 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: این تعداد در سال جاری به 665 مورد رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد مربیان تربیت بدنی را 379 نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 379 مربی ورزشی در مدارس مشغول فعالیت هستند.

این مقام مسئول به احداث استخر شنا برای فرهنگیان و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: احیاء ورزش های صبحگاهی در مدارس، برگزاری دوره های شنا برای دانش آموزان مقاطع سوم ابتدایی و طرح طناورز برای دانش آموزان مقاطع چهارم ابتدایی از دیگر اقدامات شاخص این نهاد در دولت نهم و دهم است.

نظری به رتبه اول انسداد مسیر بی سوادی استان زنجان در کشور اشاره کرد و گفت: در ریشه کنی بی سوادی نیز در سن 10 تا 49 سال 95 درصد تحت پوشش آموزش و پرورش استان زنجان هستند.

وی به راه اندازی سامانه بی سوادی در کشور و ادغام نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از این طریق خانواده های دانش آموزانی که بی سواد هستند شناسایی می شود.

این مقام مسئول به راه اندازی 148 مجتمع آمورشی در روستاهای استان و 41 مجتمع در شهر اشاره کرد و گفت: بر اساس سیاست های آموزش و پرورش و به جهت ایجاد فرصت های شغلی بعد از فراغت دانش آموزان از مدارس، تعداد هنرستان ها نسبت به دبیرستان های نظری افزایش می یابد.

توسعه مدارس خاص، بیمه طلایی 95 هزار و 182 نفر از فرهنگیان، اسکان 8 هزار و 745 نفر از خانواده های فرهنگیان در تعطیلات نوروز و تابستان با تجهیز 700 اتاق برای پذیرش و کاهش تعداد فرهنگیان فاقد مسکن از 5 هزار و 299 نفر در ابتدای کار دولت به 550 نفر از دیگر شاخص های مطرح شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز