خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای خانه ریاضی ایران در نیشابور خبر داد:

خانه ریاضیات ایران در کانون توجه دانشمندان برجسته دنیا

عقد همکاری های بین المللی بین خانه های ریاضیات ایران و دانشگاه های معتبر خارجی از مهمترین دستاورد های این نهاد علمی در کشور است.

نیشابور - ایلنا: رئیس شورای خانه های ریاضی ایران از مورد توجه قرار گرفتن این نهاد علمی برای دانشمندان برجسته دنیا خبر داد.

به گزارش ایلنا از نیشابور، دکتر انتظاری در اجلاس شورای خانه های ریاضی کشور در نیشابور با بیان این مطلب افزود: پرفسورتیلور،پروفسورآرتیک از جمله دانشمندانی هستند که نگاه تحسین برانگیزی نسبت به خانه های ریاضی ایران داشتند.

وی با بیان دستاورد های شورای ریاضی کشور در دو بخش ملی و بین المللی ادامه داد: ایجادشوق وعلاقه برای گسترش خانه های ریاضی در شهرهای مختلف،کسب رتبه دوم در بین انجمن های علمی ایران در سال85، کسب رتبه ممتاز در بین انجمن های علمی ایران در سال 87 و برگزیده شدن چند خانه ریاضی به عنوان مروج برتر علم توسط انجمن ترویج علم ایران از جمله دستاورهای داخلی این شور است.

انتظاری اظهار داشت: عقد همکاری های بین المللی بین خانه های ریاضیات ایران و دانشگاه های معتبر خارجی نیز از مهمترین دستاورد های این نهاد علمی در کشور است.

رئیس شورای خانه های ریاضی با اشاره به مهمترین فعالیت های این شور در سال های گذشته گفت: برگزاری سخنرانی های علمی با موضوع های عمومی وخاص، ایجاد نمایشگاه ریاضیات و تکنولوژی اطلاعات،ایجاد کتابخانهو سایت شورا، برگزاری کارگاههای آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، دانشجویان و معلمان و تشکیل کارگاههای طراحی و ساخت وسایل کمک آموزشی از مهمترین اقدامات این شورا است.

دکتر انتظاری تصریح کرد: هم اکنون 26 خانه ریاضیات عضو شورای خانه های ریاضی می باشد که ده عضو آن پیوسته وشانزده عضو آن وابسته هستند وتعدادی درخواست  نیز برای عضویت به شورا رسیده است که باید بررسی شود.

وی افزود:  دو نماینده از هر خانه ریاضیات، انجمن ریاضی ایران واتحادیه انجمن های علمی آموزشی معلمان ریاضی در مجمع عمومی این شورا عضویت دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز