خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اعلام کرد:

مقاوم سازی یک سوم خانه‌های روستایی در اصفهان

مصوبه شورای مسکن و حمل و نقل استان، مدیران بانک‌ها را موظف می‌کند رویه سفته‌های زنجیره‌ای را برای ارایه تسهیلات به روستاییان اعمال کنند.

اصفهان – ایلنا: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تعداد منازل روستایی را ۱۵۶ هزار واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۶ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اصغر مستولی‌زاده اظهار امیدواری کرد پیشرفت طرح مقاوم سازی منازل روستایی به ۸۰ تا ۹۰ درصد برسد و خاطرنشان کرد: برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستائیان استان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

وی سقف تسهیلات پرداختی برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستاییان در استان اصفهان را ۱۲۵ میلیون ریال با کارمزد ۵ درصد دانست و اظهار داشت: ساکنان روستاهای استان، برای جلوگیری از خسارت احتمالی بلایای طبیعی مانند زلزله می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به مصوبه شورای مسکن و حمل و نقل استان، گفت: مدیران بانک‌ها موظفند رویه سفته‌های زنجیره‌ای را برای ارایه تسهیلات به روستاییان اعمال کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با نظارت مهندسان بر ساخت و سازهای فنی دیگر شاهد بروز خسارت سنگین ناشی از زلزله نباشیم و افزود: برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، بنیاد مسکن از طریق ارایه تسهیلات تا سقف فردی ۱۰۰ میلیون ریال در سال گذشته، طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را در حال اجرا دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز