خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

رسانه‌های داخلی نقش مهمی در شفاف‌سازی مسایل مختلف و تنویر افکار عمومی دارند

نقش خبرنگاران در صیانت از منافع ملی، مهم و حساس است

تبریز- ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان است.
به گزارش ایلنا از تبریز،احمد علیرضابیگی که در آیین تجلیل از خبرنگاران استان سخن می‌گفت وظیفه خبرنگاران را در صیانت از منافع ملی را حساس عنوان کرد و گفت: باید مدیران دولتی با خبرنگاران به ویژه در ارایه سریع و به موقع اطلاعات لازم به رسانه‌ها به خصوص در زمان روی دادن حوادثی مانند زلزله همکاری خوبی داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی به نقش رسانه های داخلی را در ارایه اطلاعات درست به مردم اشاره کرد و گفت: با این وجود لازم است با برگزاری دوره های آموزشی نسبت به تربیت خبرنگاران بحران اقدام شود چرا که بخش مهمی از مدیریت بحران بر عهده رسانه‌هاست که نباید در این گونه موارد فرصت شبهه افکنی به رسانه‌های بیگانه بدهند.

استاندار آذربایجان شرقی به تحرکات رسانه‌ای بیگانگان در زلزله ارسباران برای هدایت افکار عمومی به سمت منافع خود اشاره و عنوان کرد: دشمنان ایران از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کنند، همچنان که دیدیم در زلزله ارسباران زمینه ای برای توطئه علیه نظام اسلامی شده بود و جریان رسانه‌ای خاصی در حادثه اخیر با اعزام نفرات خود در قالب امدادگر اقدام به شایعه‌ پراکنی و توزیع اجناس تاریخ گذشته در بین زلزله‌زدگان می‌کرد که خوشبختانه نیروهای امنیتی با آگاهی از این ترفند، آنان را دستگیر کردند.

علیرضا بیگی با بیان این که دولت تصمیمات اساسی خود را در نزدیک‌ترین نقطه به مردم و بر اساس خواست آن‌ها می‌گیرد، افزود: مسئولان بلندپایه کشور از نخستین روزهای حادثه زلزله آذربایجان در کنار مردم مصیبت‌دیده حضور یافتند و در رأس همه آن‌ها حضور رهبر معظم انقلاب موجب تسلی خاطر آسیب‌دیدگان و امیدواری آن‌ها به آینده شد.
وی خاطرنشان کرد: کسانی خیال می‌کردند بین ملت جدایی افتاده، اما در این حادثه سراسر ایران متأثر شدند و آن‌ها فهمیدند که ملت ایران یکپارچه است.

در این نشست چند تن از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان هم در این آیین به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مشکلات اهالی رسانه پرداختند.

همچنین از سوی استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار هدایایی به خبرنگاران استان تقدیم شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز