خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

بدون دانستن علم ریاضی نمی توان مدیریت کرد

هیچ باسوادی بی اطلاع از علم ریاضی نیست و ریاضیات اساس سایر علوم است.

تبریز - ایلنا: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نقش علم ریاضی را در عرصه مدیریت و تصمیم‌گیری مهم خواند.

به گزارش ایلنا، دکتر علیرضا منادی که ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه چهل و سومین کنفرانس ریاضی ایران سخن می گفت با اشاره به جایگاه علم ریاضی در میان سایر علوم اظهار داشت: هیچ باسوادی بی اطلاع از علم ریاضی نیست و ریاضیات اساس سایر علوم است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون مسلط بودن بر علم ریاضی نمی‌توان مدیریت و حتی قضاوت کرد، افزود: اگر یک استاندار، نماینده و وزیر بی اطلاع از ریاضیات باشد نمی‌تواند تصمیم گیری درستی نماید.

رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی به ارتباط اعداد و ارقام و ریاضی در مباحث مختلف اشاره کرد و گفت: اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید جهان را در 6 شبانه روز خلق کرده است قطعا ارتباط خاصی میان اعداد وجود دارد که البته به نمونه های متعدد دیگری در این زمینه در علوم مختلف می توان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه علم ریاضی در مباحث مختلفی کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: اکنون دانشمندان و محققان ایرانی علم ریاضی ده‌ها و صدها مقاله ارزشمند تولید می‌کنند اما باید ببینیم که این تحقیقات چه گرهی از مشکلات کشور را باز می کند.

دکتر منادی با وجود آنکه تحقیقات بنیادی و ریاضی محض را لازم دانست گفت: اما باید تحقیقات ما بی هدف نبوده و با برنامه‌ریزی مناسبی انجام پذیرد.

دکتر منادی با بیان اینکه هر کس در کشور و در جایگاه خود باید به گونه ای حرکت کند که معضلی از مشکلات جامعه را رفع کند، خاطرنشان کرد: برای همین فارغ¬التحصیلان کارشناسی ریاضی هم باید نقش خود را در این میان ایفاء کنند که البته این مسئولیت برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری نیز بیشتر است.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها در تهران گفت: شعار کمیه علمی این کنفرانس ایران علمی، ایران قدرتمند است و باید دانست که ایران پیشرفته بدون تکیه بر علم میسر نیست و به همین خاطر است که دنیای غرب به دلیل خصومتی که با کشور ما دارد نمی‌خواهد در عرصه علمی خیلی قوی باشیم.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تحریم های به عمل آمده علیه کشورمان را ناجوانمردانه عنوان کرد و گفت: اکنون کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد به طوری که شاهدیم در این اقدام بانک مرکزی کشورمان تحریم شده که کاملا بی سابقه است.

دکتر منادی در پایان با اشاره به فعالیت فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون با عضویت 90 از نمایندگان مجلس که استاد دانشگاه هستند تشکیل شده و تلاش دارد که حال و هوای خاصی را بر دانشگاه ها حاکم کند و تحرک بیشتری را به آنان بدهد که در این راستا از همه دانشگاهیان از جمله محققان علم ریاضی می خواهیم با ارتباط خود با این فراکسیون پیشنهادات کاربردی خود در این زمینه ارایه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز