خبرگزاری کار ایران

همزمان با وقوع زلزله اخیر شبکه برق 25 روستای تبریز آسیب دید

میزان خسارات وارده به شبکه برق این روستاها بیش از 12 میلیارد ریال بر آورد شده است

تبریز - ایلنا: شبکه برق 25 روستای تحت مدیریت شرکت توزیع نیروی برق تبریز در زلزله اخیر آذربایجان شرقی دچار آسیب‌دیدگی کلی شد.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز میزان خسارات وارده به شبکه برق این روستاها بیش از 12 میلیارد ریال بر آورد شده که با تأمین منابع مالی لازم این خرابی‌ها بازسازی کامل خواهند شد.

علی اکبر برقی مقدم افزود: شرکت توزیع نیروی برق تبریز به عنوان معین شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی از اولین دقایق پس از وقوع زلزله، در منطقه حادثه دیده ورزقان حضور یافت و نسبت به تأمین برق اضطراری نقاط حساس این شهر اقدام كرد.

وی از ادامه روند بازسازی شبکه برق در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: جهت بازسازی شبکه های تخریب شده 6600 متر کابل کشی انجام یافته و 400 دستگاه تخته کنتور به همراه 1400 شعله لامپ 100 وات،190 شعله لامپ کم مصرف و 1000 عدد سرپیچ،دوشاخه و سه شاخه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در همین راستا پس از تأمین روشنایی معابر روستاهای زلزله زده و ایجاد پایداری در شبکه های 20 کیلو ولت و 400 ولت و رفع خطر از ساختمان‌های روستایی از قبیل جمع آوری انشعابات منازل آسیب دیده،هم اکنون برقراری انشعاب چادر های امدادی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

برقی مقدم با اشاره به آسیب‌دیدگی بیش از 200 دستگاه کنتور در محدوده شهرستان تبریز اظهار داشت: تعمیر و اصلاح لوازم اندازه گیری و سایر ملزومات جانبی آن و همچنین حفظ پایداری شبکه برق از مهم‌ترین اقدامات این شرکت از شروع امداد رسانی به مناطق حادثه دیده است.

وی با تاکید بر تسریع روند بازسازی تأسیسات برق در مناطق زلزله زده، افزود: همزمان با بازسازی ساختمان‌های روستایی،انشعابات این منازل با سرعت برق دار خواهد شد تا با شروع فصل سرما در این مناطق مردم مشکلی نداشته باشند.

برقی مقدم با اشاره به وقوع بیش از 1000 پس لرزه در منطقه عنوان کرد: وقوع زلزله اخیر در منطقه اهر،هریس و ورزقان لزوم آمادگی هر چه بیشتر در مواقع عادی را می‌رساند.

وی در پایان تاکید کرد: تجهیز امکانات کمیته تخصصی بحران شرکت توزیع نیروی برق تبریز از مهم‌ترین برنامه های آتی این شرکت می‌باشد و با توجه به وجود سالن بحران در امور برق ستارخان،نیازمند تأمین منابع مالی لازم جهت تکمیل این سالن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز