خبرگزاری کار ایران

بیش از ۷۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی عشایری آسیب دیده مناطق زلزله زده ترمیم شد

با آغاز فعالیت اکیپ‌های درمان رایگان دام‌های آسیب دیده، تلاش بر این است خسارات بهره برداران این بخش به حداقل آن کاهش پیدا کند.

تبریز- ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۷۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مناطق عشایری زلزله زده استان ترمیم و پاک‌سازی شد.

به گزارش ایلنا از تبریز، دکتر مسعود محمدیان در بازدید از مناطق زلزله استان، با اشاره به آسیب‌های وارده به راه‌های عشایری در سطح شهرستان‌های زلزله زده گفت: به دلیل اهمیت بالای این جاده‌ها برای ارتباط عشایر با مراکز شهرستان‌ها، با اقدامات انجام شده مشکلی از این نظر در مناطق عشایر نشین این شهرستان‌ها وجود ندارد.

وی با اظهار این مطلب که تولیدات دامی، بخش قابل توجه آسیب دیدگان مناطق روستایی این شهرستان‌ها را تشکیل می‌دهد عنوان کرد: با توجه به تخریب صد درصد جایگاه‌های دامی در این مناطق، کار آواربرداری، جمع آوری لاشه احشام تلف شده، ضدعفونی و دفن آن با جدیت تمام توسط اکیپ‌های دامپزشکی در حال انجام است و سنتی بودن این جایگاه‌ها و قرار داشتن آن‌ها در داخل محدوده روستا و همچنین فواصل زیاد روستا‌ها از همدیگر در این مناطق، از مشکلات عمده مرحله پاک‌سازی به شمار می‌آید.

دکتر محمدیان بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، تا به حال با آواربرداری‌های انجام شده، بیش از ۴ هزار لاشه دامی شامل دام‌های سنگین و سبک در مناطق روستایی شناسایی، ضد عفونی و دفن شده و همچنین ۷۳ رأس دام نیز به صورت زنده از زیر آوار خارج و به صاحبان آن مسترد شده است،  با آغاز فعالیت اکیپ‌های درمان رایگان دام‌های آسیب دیده، تلاش بر این است خسارات بهره برداران این بخش به حداقل آن کاهش پیدا کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز