خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی در تبریز:

سم کنه کش با نام تجاری

سم کنه کش با نام "اسپیرو دیکلوفن" با برچسب خارجی توزیع شده و برخی فروشگاه های سموم کشاورزی این سم تقلبی را می فروشند، با آزمایشات انجام گرفته روی آن، توسط کارشناسان، غیر قابل استفاده اعلام شده است.

تبریز- ایلنا: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع سم کنه کش با مارک تجاری اسپیرو دیکلوفن و برچسب خارجی در سطح برخی از فروشگاه‌های توزیع سموم کشاورزی در استان‌های کشور گفت: این سم تقلبی بوده و با آزمایشات انجام یافته روی آن، توسط کار‌شناسان امر غیر قابل استفاده اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا از تبریز، محمود کیا با اشاره به این موضوع که استفاده از سموم تقلبی می‌تواند علاوه بر آلودگی محیط زیست خسارات جبران ناپذیری را در محصول تولیدی بهره برداران بخش‌های زراعی و باغی از خود بر جای بگذارد افزود: این مدیریت در راستای حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی در اولین فرصت ممکن، با اطلاع یابی از توزیع سموم تقلبی در بازار توسط افراد فرصت طلب و سودجو در این رابطه اقدام به اطلاع رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی نموده است.

وی با بیان اینکه سم کنه کش با مارک تجاری اسپیرو دیکلوفن۲۴. /. sc با برچسب جعلی کشور ترکیه به عنوان تولید کننده این سم وبا آرم و لوگوی شرکتBASF، در برخی از استان‌ها از جمله استان فارس توزیع شده عنوان کرد: بر اساس آزمایشات انجام گرفته بر روی آن، تقلبی، فاقد ارزش و به احتمال زیاد جزو آلاینده‌های محیط زیستی بوده و با این اطلاع رسانی، نتایج سوء استفاده احتمالی بهره برداران از این محصول جعلی، مستقیماً متوجه خود آنان خواهد بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان از رسانه‌های ارتباط جمعی استان، به خصوص رسانه‌های دیداری و شنیداری درخواست کرد با اطلاع رسانی این موضوع به بهره برداران بخش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان را در تحقق هدف حمایت از بهره برداران و کاهش خسارات وارده به محصولات تولیدی در روند توسعه پایدار بخش کشاورزی یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز