خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

کمک‌های مردم ژاپن تسلی خاطری برای زلزله زدگان بود

ژاپن 100 دستگاه سرویس بهداشتی و حمام صحرایی برای زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی ارسال كرد و 90 میلیون ین نیز برای تهیه مسکن آسیب دیدگان از زلزله از طریق کابینه ژاپن اختصاص یافته است.

تبریز - ایلنا: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار سفیر ژاپن در تهران با وی گفت: کمک‌های انسان دوستانه کشور ژاپن به مناطق زلزله زده اخیر و ابراز همدردی دولت و ملت این کشور با مردم اندوهگین آذربایجان شرقی تسلی خاطر برای آنان بوده است.

به گزارش ایلنا، آیت الله محسن مجتهدشبستری با اشاره به کمک‌های انسان دوستانه این کشور به زلزله زدگان استان افزود: از ارسال این کمک‌های بشردوستانه و همدردی دولت و ملت ژاپن در خصوص زلزله غمبار استان از طرف مردم آذربایجان و خودم سپاسگزارم.

وی با بیان اینکه در آموزه های اسلامی و فرمایش پیامبر اکرم (ص) نسبت به یاری رساندن به یکدیگر سفارش شده است خاطرنشان کرد: دنیا مردم ژاپن را به مردان عمل و پرکار، انسان دوست و صلح طلب می‌شناسند

وی، با توجه به تجارب ژاپن در خصوص زلزله خواستار استفاده از این تجربیات در ساخت و ساز و مقاوم سازی خانه های زلزله زده استان شد.

سفیر ژاپن در تهران نیز در این دیدار از ارسال 100 دستگاه سرویس بهداشتی و حمام صحرایی به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت:90 میلیون ین نیز برای تهیه مسکن آسیب دیدگان از زلزله از طریق کابینه ژاپن اختصاص یافته است.

کین چی کومانو با اشاره به کمک ملت ایران در سونامی و زلزله گذشته ژاپن گفت: ملت ژاپن این کمک‌ها را فراموش نمی‌کند و باید به یاد داشته باشیم که این نوع ارتباطات موجب توسعه و تحکیم روابط ایران و ژاپن شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز