خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب مناطق زلزله‌زده 24 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

با تلاش اکیپ‌های لوله‌گذاری در تأمین و توزیع آب شرب در شهرهای اهر، هریس و ورزقان مشکلی وجود ندارد.

تبریز - ایلنا: به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای بازسازی ساختمان‌های اداری و تأسیسات آب و فاضلاب که از زلزله آسیب دیده‌اند به بیش از 24 هزار و 600 میلیون ریال اعتبار نیاز است

به گزارش ایلنا، مهندس رضا پور رجب با بیان اینکه در پی وقوع دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و 6 ریشتر شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان در آذربایجان شرقی لرزید که منجر به خسارت جانی و مالی در کنار خسارت به تأسیسات زیربنایی شد اظهار داشت: کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان پس از وقوع زمین‌لرزه با تمام نیروها و امکانات برای همیاری و کمک به زلزله‌زدگان در همان ساعات اولیه شتافتند و آبرسانی به مناطق آسیب‌دیده را در همان ساعات اولیه آغاز کردند.

وی افزود: در همین راستا تانکرهای آب‌رسانی سیار 12 هزار لیتری به تعداد 26 دستگاه به مناطق اعزام شدند و کار آبرسانی را انجام می‌دهند، همچنین تعدادی شیر برداشت و مخزن پلی‌اتیلن یک‌هزار لیتری به منظور استفاده در اماکن عمومی نصب شده است.

پوررجب با بیان اینکه اکیپ‌های لوله‌گذاری و امدادرسانی به همراه تیم‌های کارشناسی شرکت به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و کار آب رسانی را آغاز کردند گفت: با تلاش اکیپ‌های لوله‌گذاری در تأمین و توزیع آب شرب در شهرهای اهر، هریس و ورزقان مشکلی وجود ندارد.

پوررجب حضور و عملکرد آزمایشگاه سیار شرکت آب و فاضلاب استان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: 10 واحد آزمایشگاه سیار در مناطق زلزله‌زده با انجام کلر زنی و آزمایش‌های میکروبیولوژیک نسبت به کنترل مستمر آب شرب اقدام می‌کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تعداد 510 فقره انشعاب آب که در حین زلزله آسیب دیده بودند مجدداً وصل شده و بازسازی شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب در شهرهای زلزله‌زده انجام یافته و با ورود 21 حلقه چاه به مدار بهره‌برداری و نصب 9 فقره علمک بر روی چاه‌ها و مخازن برای آبگیری تانکرها کار آب‌رسانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر تلاش‌های شبانه‌روزی شرکت آب و فاضلاب در امر آبرسانی به مناطق زلزله‌زده کارکنان شرکت کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به آسیب‌دیدگان از این زلزله ارسال کردند.

پوررجب در ادامه به نیازهای باقی مانده اشاره کرد و گفت: برای بازسازی ساختمان‌های اداری و تأسیسات آب و فاضلاب که از زلزله آسیب دیده‌اند نیاز به 24 هزار و 600 میلیون ریال تامین اعتبار است، همچنین تعداد دو کانکس نیز برای استقرار اداره آب و فاضلاب ورزقان و یک دستگاه بیل مکانیکی برای اصلاح خطوط اصلی و فرعی شبکه نیز مورد نیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز